Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Skanska sai Keilaniemen metroaseman rakennusurakan

Skanska ja Länsimetro Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Keilaniemen metroaseman rakentamisesta Espooseen. Urakka sisältää Keilaniemen metroaseman asemahallin ja maanpäällisten sisäänkäyntien sekä huoltotunnelin, teknisten tilojen ja Karhusaaren tunnelin rakennustyöt. Rakentaminen on jo alkanut, ja metroasema valmistuu marraskuussa 2015. Sopimuksen arvo on noin 37,5 miljoonaa euroa.

Skanska ja Länsimetro Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Keilaniemen metroaseman rakentamisesta Espooseen. Urakka sisältää Keilaniemen metroaseman asemahallin ja maanpäällisten sisäänkäyntien sekä huoltotunnelin, teknisten tilojen ja Karhusaaren tunnelin rakennustyöt. Rakentaminen on jo alkanut, ja metroasema valmistuu marraskuussa 2015. Sopimuksen arvo on noin 37,5 miljoonaa euroa.

Kuuntele juttu

image

Metroaseman rakentamiseen kuluu muun muassa 14 000 kuutiometriä betonia,
1 200 tonnia raudoitteita ja 55 000 neliömetriä laudoitusta.

Parhaillaan Skanska toteuttaa Länsimetro Oy:lle myös Tapiolan aseman, metro- ja yhdystunnelien sekä yhden kuilun louhintaurakkaa, Ruoholahdesta Matinkylään ulottuvan tunnelilinjan lvi-urakkaa sekä Lauttasaaren metroaseman ja tunnelin Ruoholahti–Lauttasaari urakoita.

Länsimetron valmistuttua pääkaupunkiseudun metroliikenne jatkuu Ruoholahdesta Lauttasaaren kautta Espooseen, Matinkylään ja metro kuljettaa yli 100 000 matkustajaa päivässä. Tuhansia ihmisiä työllistävä Suomen suurin infrahanke käsittää muun muassa kahdeksan uutta asemaa, kaksi lähes 14 kilometrin pituista tunnelia ja noin kolme miljoonaa kuutiota kalliolouhetta.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Skanska sai Keilaniemen metroaseman rakennusurakan”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat