Espoon kaupunginhallitus hyväksyi Länsimetron jatkeen
Espoon kaupunginhallitus on hyväksynyt Länsimetron jatkeen välille Matinkylä-Kivenlahti sillä ehdolla, että valtio sitoutuu kattamaan rakennuskustannuksista 30 prosenttia liikennepoliittisen selonteon linjausten mukaisesti.

Espoon kaupunginhallitus on hyväksynyt Länsimetron jatkeen välille Matinkylä-Kivenlahti sillä ehdolla, että valtio sitoutuu kattamaan rakennuskustannuksista 30 prosenttia liikennepoliittisen selonteon linjausten mukaisesti.
Länsimetron jatkeen välittömällä käynnistämisellä arvioidaan saavutettavan 15-25 prosentin kokonaishyödyt verrattuna hankkeen käynnistämiseen myöhempänä ajankohtana. Säästö voisi olla 120-200 miljoonaa euroa.
Länsimetron Ruoholahti-Matinkylä -osuuden louhinnat päättyvät maaliskuussa 2014. Espoon mukaan metron jatkeen kannalta tarkoituksenmukaista olisi käynnistää louhinnat niin, että Länsimetron nykyisiltä työmailta vapautuvat tunnelirakentajat sekä louhintakalusto saataisiin suoraan jatkeen työmaille.
Metron jatkohanke sisältää kalliotunnelissa Matinkylästä Kivenlahteen kulkevan metrolinjan, viisi nykyaikaista maanalaista metroasemaa sekä bussien liityntäliikennejärjestelyt ja pysäköintijärjestelyt asemilla. Asemat ovat Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti. Lisäksi rakennetaan läntinen maanalainen metrovarikko, joka sijoittuu Sammalvuoreen.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Espoon kaupunginhallitus hyväksyi Länsimetron jatkeen”