Kokeile kuukausi maksutta

Kehäradan rakentaminen alkoi

Kehäradan rakennusprojekti räjäytettiin alkuun Vantaan Ruskeasannassa keskiviikkona. Työt aloitettiin radan tunneliosuuden louhintatöillä. 80 metriä pitkän avoleikkauksen louhinta kestää kolme viikkoa. Sen jälkeen louhitaan 500 metriä pitkä ajotunneliosuus, joka on valmis syyskuussa. Ruskeasannan ajotunneli on yksi kolmesta tunnelista, jotka rakennetaan työmaakäyttöön.

Kehäradan rakennusprojekti räjäytettiin alkuun Vantaan Ruskeasannassa keskiviikkona. Työt aloitettiin radan tunneliosuuden louhintatöillä. 80 metriä pitkän avoleikkauksen louhinta kestää kolme viikkoa. Sen jälkeen louhitaan 500 metriä pitkä ajotunneliosuus, joka on valmis syyskuussa. Ruskeasannan ajotunneli on yksi kolmesta tunnelista, jotka rakennetaan työmaakäyttöön.

Tunneleiden rakentamisesta on eniten haittaa ympäristölle avolouhintavaiheen aikana, jolloin maata räjäytetään tunnelin tieltä. Räjäytysmelusta ja ilmanpaineen vaihtelusta joutuu kärsimään muutaman sekunnin kerrallaan.

Kun ajotunnelit valmistuvat syksyllä, alkaa varsinaisen kahdeksan kilometriä pitkän maanalaisen rautatietunnelin louhinta.

Valmistuttuaan vuonna 2014 kehärata on 18 kilometriä pitkä rata, joka yhdistää Vantaankosken radan lentoaseman kautta päärataan Vantaan Hiekkaharjussa. Projektin suunnitellut kustannukset ovat 590 miljoonaa euroa.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Kehäradan rakentaminen alkoi”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat