Asemarakennuksen rakentamisen lisäksi sopimus kattaa huoltotunnelin sekä asemalta länteen johtavien noin 700 metrin pituisten kahden rinnakkaisen ratatunnelin ja kuilun rakentamisen. Lemminkäinen vastaa myös Suomenlahdentieltä metroasemalle johtavien ajo- ja siltarakenteiden rakentamisesta.
Matinkylä on länsimetron pääteasema, joten se on tärkeä liityntäliikenteen keskus. Aseman kautta ennustetaan kulkevan yli 30 000 matkustajaa päivittäin, jolloin siitä tulisi uuden linjan vilkkain asema.
Lemminkäinen on osallistunut länsimetron rata- ja ajotunnelien sekä asemien louhintatöihin myös Ruoholahdessa, Koivusaaressa ja Urheilupuistossa.
Länsimetron rakentamisen painopiste on siirtymässä louhinnasta tunnelien ja asemien rakentamiseen.
”Louhinta on Helsingin puolella jo saatu päätökseen. Espoon puolella louhinnoista on tehty 94 prosenttia. Asemien läheisyydessä tehdään vielä viimeistelylouhintaa”, Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja Matti Kokkinen toteaa.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Lemminkäinen urakoi länsimetron Matinkylän aseman”