Kokeile kuukausi maksutta

Koskelan varikkourakasta kisaa kaksi ryhmittymää – vastakkain Skanska ja YIT

Voittajan on määrä selvitä kesäkuussa. Varikon määrä valmistua vuonna 2028 ja sen kokonaiskustannusarvio on noin 275 miljoonaa euroa.

koskela varikko
Koskelan varikosta tulee Helsingin raitioliikenteen toinen päävarikko nyt rakenteilla olevan Ruskeasuon varikon ohella.

Koskelan varikolla Helsingissä ensi vuonna alkavan mittavan uudishankkeen kilpailutus on edennyt välipäätökseen.

Varikkoa rakennuttaa Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne. Tarjouskilpailun ensimmäisessä vaiheessa oli mukana viisi tarjoajaa, joista kaksi ryhmittymää on valikoitunut seuraavalle neuvottelukierrokselle.

Ryhmittymä Akselissa ovat mukana Skanska Infra, Skanska Talonrakennus, Sweco Finland, Sipti Infra, Rejlers Rakentaminen ja Arkkitehtityöhuone APRT. Varikkokärki-ryhmittymän kokoonpano on puolestaan YIT Suomi, Ratatek, Ramboll Finland, Proxion Plan, Caverion Suomi  ja ARCO Architecture Company.

Kokonaistaloudellisesti parhaan vaihtoehdon on tarkoitus selvitä kesäkuun aikana.

Koskelan varikosta tulee Helsingin raitioliikenteen toinen päävarikko nyt rakenteilla olevan Ruskeasuon varikon ohella. Varikolle rakennetaan tilat raitiovaunujen säilytykselle, kunnossapidolle ja korjaukselle. Lisäksi varikkokokonaisuuteen kuuluu ratainfran kunnossapidon varikko.

Varikon on määrä valmistua vuonna 2028 ja sen kokonaiskustannusarvio on noin 275 miljoonaa euroa.

 

 

 

 

 

 

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Koskelan varikkourakasta kisaa kaksi ryhmittymää – vastakkain Skanska ja YIT”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat