Turun uuden Myllysillan paalutuksessa ollut hankaluuksia
Turun Myllysillan työmaalla on jyskytetty läpi sydäntalven. Paalutuskoneet ovat lyöneet paaluja Aurajoen saveen, vaikka työ piti tehdä hiljaisesti porapaaluilla.

Turun Myllysillan työmaalla on jyskytetty läpi sydäntalven. Paalutuskoneet ovat lyöneet paaluja Aurajoen saveen, vaikka työ piti tehdä hiljaisesti porapaaluilla.
”Poraaminen täytyi lopettaa, koska savipatjassa on esteitä. Voivat olla vanhoja raitiotiekiskoja”, työmaan vastaava mestari Timo Hirvasmaa kertoo.
Sillan alla on viitisenkymmentä metriä savea, joten porapaalujen teriä rikkoneita esteitä ei voi poistaa. Paalutuskone lyö paalut kallioon saakka esteistä välittämättä.
”Tammikuu meni harakoille, kunnes saatiin paalutuskone. Sen jälkeen työ on edistynyt hyvin. Muutaman viikon päästä paalutuksen pitäisi olla valmis.”
Nyt sillanrakentajat odottavat jäiden lähtöä Aurajoesta. Sen jälkeen he ryhtyvät tekemään siltaa kannattelevia antureita paalujen varaan.
Paalutuksen ongelmista huolimatta sillan aikataulua ei ole muutettu, vaan valmista pitäisi olla syyskuun puolivälissä.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Turun uuden Myllysillan paalutuksessa ollut hankaluuksia”