Kokeile kuukausi maksutta

Destia sai rataverkon kunnossapitourakan

Destia Rail Oy ja Liikennevirasto ovat 25. kesäkuuta allekirjoittaneet sopimuksen Itä-Suomen rataverkon kunnossapitoalue 6:n hoidosta. Urakka alkaa 1. marraskuuta 2016 ja päättyy lokakuussa 2021. Kunnossapitoalueen laajuus on noin 660 raidekilometriä.

Destia Rail Oy ja Liikennevirasto ovat 25. kesäkuuta allekirjoittaneet sopimuksen Itä-Suomen rataverkon kunnossapitoalue 6:n hoidosta. Urakka alkaa 1. marraskuuta 2016 ja päättyy lokakuussa 2021. Kunnossapitoalueen laajuus on noin 660 raidekilometriä.

Rataverkon keskeisimmät osuudet ovat Kotka–Pieksämäki ja Kouvola–Lahti.

Sopimuksen mukaan Destia vastaa kunnossapitoalue 6:n eli niin sanotun Savon radan urakassa ratojen päällysrakenteen, vaihteiden, radan varusteiden ja laitteiden, siltojen, alus- ja pohjarakenteen sekä rautatiealueiden, liikennepaikkojen ja ulkoalueiden sekä raideliikenteen ohjaus- ja turvalaitejärjestelmien kunnossapidosta.

”Allekirjoittamamme sopimus Savon radan kunnossapidosta vahvistaa markkina-asemaamme. Destian hoidettavana on nyt yli puolet Suomen radan kunnossapidon urakoista”, Destia Railin toimitusjohtaja Mikko Mäkelä sanoo.

Destia vastaa myös rataverkon kunnossapitoalueista 4 (Rauma–Pieksämäki), 5 (Haapamäen tähti), 8 (Ylä-Savo), 10 (Keski-Suomi), 11 (Kainuu) ja 12 (Lappi). Destia kunnossapitää jatkossa yli puolet Suomen rataverkon kunnossapitoalueista.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Destia sai rataverkon kunnossapitourakan”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat