Rataverkon keskeisimmät osuudet ovat Kotka–Pieksämäki ja Kouvola–Lahti.
Sopimuksen mukaan Destia vastaa kunnossapitoalue 6:n eli niin sanotun Savon radan urakassa ratojen päällysrakenteen, vaihteiden, radan varusteiden ja laitteiden, siltojen, alus- ja pohjarakenteen sekä rautatiealueiden, liikennepaikkojen ja ulkoalueiden sekä raideliikenteen ohjaus- ja turvalaitejärjestelmien kunnossapidosta.
”Allekirjoittamamme sopimus Savon radan kunnossapidosta vahvistaa markkina-asemaamme. Destian hoidettavana on nyt yli puolet Suomen radan kunnossapidon urakoista”, Destia Railin toimitusjohtaja Mikko Mäkelä sanoo.
Destia vastaa myös rataverkon kunnossapitoalueista 4 (Rauma–Pieksämäki), 5 (Haapamäen tähti), 8 (Ylä-Savo), 10 (Keski-Suomi), 11 (Kainuu) ja 12 (Lappi). Destia kunnossapitää jatkossa yli puolet Suomen rataverkon kunnossapitoalueista.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Destia sai rataverkon kunnossapitourakan”