Lahden eteläinen kehätie valmis – Destia ja A-Insinöörit suunnittelivat monta haastavaa siltaa

Suurin osa kehätiestä toteutettiin metsäosuudella rakentamattoman alueen halki. Pohjaolosuhteet Salpausselän kupeessa ovat poikkeuksellisen vaihtelevat ja kallioperä paikoin syvällä maanpinnan alla, mikä asetti erityisiä vaatimuksia siltojen suunnittelulle ja rakentamiselle.

Terrawisen uusi toimitusjohtaja Pasi Kailasalo kehuu STk-mallia: ”Sitä pystyy hieman pienemmässäkin yrityksessä sujuvasti hyödyntämään”

Pari kuukautta sitten infrarakentaja Terrawisen toimitusjohtajana aloittaneen Pasi Kailasalon puheenparsi vaihtelee hauskasti itäsuomalaisen nuotin ja yleiskielen välillä. Syynä lienee hänen kahden asuinpaikan järjestelynsä.

”Paaluja tarvitaan vähintäänkin 1200 metriä päivässä” – Lujabetonille iso paalukauppa tiehankkeeseen Hämeenkyrössä

Lujabetoni on solminut Destian kanssa merkittävän teräsbetonipaalukaupan. Lujabetoni toimittaa lyöntipaaluja Väyläviraston hankkeeseen valtatie kolmelle yhteensä 130000 metriä. Teräsbetonipaaluilla paalutetaan Hämeenkyrön ohitustien pohjarakenteet.