Kokeile kuukausi maksutta

Kivinokka säilyy kesämaja- ja virkistyskäytössä

Helsingin kaupunginhallitus päätti maanantai-iltana kahden äänestyksen jälkeen, että kovasti kiistelty Kivinokan osayleiskaavan jatkosuunnittelu pohjautuu kesämaja- ja virkistyskäyttöön ja sen laajentamiseen.

Helsingin kaupunginhallitus päätti maanantai-iltana kahden äänestyksen jälkeen, että kovasti kiistelty Kivinokan osayleiskaavan jatkosuunnittelu pohjautuu kesämaja- ja virkistyskäyttöön ja sen laajentamiseen.

Vastaehdotuksena olisi sallittu Kivinokan suurempi rakentaminen. Kaupunkisuunnitteluviraston ehdotuksen mukaan Kivinokkaan olisi suunniteltu 6 000 asukkaan asuinalue ja suuri osa alueesta olisi säilytetty virkistyskäytössä. Kivinokkaan sijaitsee Herttoniemen kainalossa Itäväylän ja metrolinjan äärellä.

Kivinokan rakentamisen puolesta äänestivät vain Kokoomuksen edustajat. SDP:n, vasemmistoliiton, vihreiden ja RKP:n ja perussuomalaisten edustajat vastustivat rakentamista.

Aiemmin kaupunkisuunnittelulautakunta oli hylännyt kaupunkisuunnitteluviraston ehdotuksen ja korostanut alueen kehittämistä kesämaja- ja virkistyskäytössä.

Tätä artikkelia on kommentoitu 2 kertaa

2 vastausta artikkeliin “Kivinokka säilyy kesämaja- ja virkistyskäytössä”

  1. Poliitikot ovat epäjohdonmukaisia. Ensin kaikki ovat yksimielisiä linjauksista, että Helsinkiin tarvitaan lisää asuntorakentamista ja että sitä tarvitaan nimenomaan metroasemien lähelle. Sitten kun on päätöksenteon aika, niin demarit ja kommarit alkavat suojella omaa mökkialuettansa muilta kaupunkilaisilta ja vihreät – niin sehän on Suomen muuttovastaisin puolue, joka vastustaa joka ikistä uutta asuntoa Helsinkiin. Puheiden ja tekojen välillä ei voisi olla suurempaa ristiriitaa, mutta politiikkahan onkin yhteisten asioiden hoitamista omaan pussiin.

  2. Tässä on taas oiken johdon mukainen päätös. Alue jossa olisi metro yhteydet olemassa ei kelpaa rakentamiseen. Alueella puoliksi mätäneviä leikkimökkejä joita pidetään arvokkaina.

    Samalla on päätetty kaavoittaa vartiosaari kerrostalo alueeksi, minne pitää päästä raitiovaunulla.
    Tämä ratkaisu tarvitsee 3 siltaa hinta arvio n. 400 miljoonaa euroa + raitiolinjojen kääntö/huoltoalueet
    arvio n. 200 miljoona euroa. Melkoiset investoinnit kun tarjolla on alueita missä on perus infra melkein valmiina.

    jeikei

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat