Rustholli: remonttifirman ovelta ovelle kaupustelu pitäisi kieltää lailla
Rustholli Remontit Oy tuomitsee jyrkästi aggressiivisen kotimyynnin. Tuore uutisointi siitä, kuinka remonttiyritykset kiertävät ovelta ovelle ja kauppaavat vanhuksille remontteja väkisin, saa Rustholli Remontit Oy:n toimitusjohtajan Jarmo Sassalin tuohtumaan.

”Kuluttajia harhaanjohtavat toimijat kyseenalaistavat koko remonttialan uskottavuuden, jonka vuotuinen liikevaihto Suomessa mitataan sadoissa miljoonissa euroissa. Vetoamme hyvään markkinointitapaan kaikilta alalla toimivilta yrityksiltä”, Sassali sanoo.
Rustholli on Sassalin mukaan jo aikaa sitten luopunut tämäntyyppisestä asiakashankinnasta. Toiminnan lähtökohtana on usko asiakkaan omaan ajatteluun ja tarpeeseen.
”Tuputtaminen ja ovelta ovelle kaupustelu ei ole tätä päivää eikä asiakasta kunnioittavaa. Samaan kategoriaan kuuluu myös puhelinmyynti, jonka toivoisimme myös vähenevän kaikilta aloilta”, Sassali korostaa.
Syksyllä voimaan astunutta lakimuutosta, joka mahdollistaa aggressiivisen kotimyynnin, ollaan tarkentamassa. Tällä hetkellä yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla ei aikaisemmasta poiketen ole enää lain mukaista 14 vuorokauden palautusoikeutta.
Laki oikeuttaa kuitenkin edelleen purkamaan sopimuksen ilman aikarajaa, mikäli katsotaan, että se on saatu aikaan painostamalla asiakasta. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on tekemässä tarkempaa lausuntoa siitä, missä remontissa peruutusoikeus katsotaan olevan. Kilpailu- ja kuluttajavirastosta luvataan, että tarkemman ohjeistuksen jälkeen, joka tulee vuodenvaihteessa, tilanne selkiytyy.
Tätä artikkelia on kommentoitu kerran
Yksi vastaus artikkeliin “Rustholli: remonttifirman ovelta ovelle kaupustelu pitäisi kieltää lailla”
Taitaa leuat loksuta nyt enemmän kilpailun pelossa vaikka seassa asiaa onkin. Lähes kaikilla aloilla toimii epäeettisiä toimijoita, mutta annetaanko me törkyporukan määrätä mikä on sallittua ja mikä ei? Tämä nimittäin johtaa vain siihen, että vain ne joilla on iso markkinointi- ja myyntibudjetti saavat kauppaa aikaiseksi ja tällöin tuotteiden ja palveluiden laatu jää kakkosprioriteetiksi. Moni tunnollinen ja kohtuuhintainen remonttireiska jäisi tällä kiellolla myös isojen ketjujen pienipalkkaiseksi pelinappulaksi ja lypsylehmäksi.