Harvia pokkasi presidentin vientipalkinnon – kansainvälistyminen alkoi jo 1990-luvulla

Yhtiön kasvu on jatkunut myös tänä vuonna poikkeustilanteesta huolimatta.

Harvian tuotteita ja ratkaisuja myydään yli 80 maassa. Yrityksen kansainvälistyminen alkoi jo 1990-luvulla. (Kuva: Harvia)

Sauna ja spa-valmistaja Harvia on saanut vuoden 2020 tasavallan presidentti Sauli Niinistön myöntämän kansainvälistymispalkinnon.

Kasvuyrityksenä palkittu Harvia on kehittynyt 70 vuodessa muuramelaisesta kiukaiden valmistajasta kansainvälisesti tunnetuksi sauna- ja spa-brändiksi, jonka tuotteita ja ratkaisuja myydään yli 80 maassa. Yrityksen kansainvälistyminen alkoi jo 1990-luvulla.

Vuonna 1950 perustettu Harvia listautui Helsingin pörssiin vuonna 2018, mutta yhtiössä on edelleen vahva perheyrityksen kulttuuri ja perhe on edelleen mukana osakkaana. Vuonna 2020 konsernin liikevaihdon uskotaan ylittävän 90 miljoonaa euroa ja konserni työllistää noin 550 henkeä Suomessa, USA:ssa, Saksassa, Kiinassa, Virossa, Itävallassa ja Romaniassa.

Yrityksen kotimaan tuotantolaitokset ja pääkonttori sijaitsevat Muuramessa Keski-Suomessa. Kasvu jatkui myös vuoden 2020 aikana poikkeustilanteesta huolimatta.

”Yritys on panostanut vahvasti ja kokonaisvaltaisesti ympäristönäkökulmien huomioimiseen aina suunnittelusta tuotantoon, logistiikkaan, käyttöön ja kierrätykseen. Tuotteet on tehty kestävältä pohjalta sekä suunniteltu turvallisiksi ja pitkäikäisiksi”, todetaan palkintoperusteissa.

Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto on vuosittain myönnettävä tunnustus suomalaisille, kansainvälisesti menestyville yrityksille ja yhteisöille ansiokkaasta suomalaista kansantaloutta ja elinkeinoelämää hyödyttäneestä toiminnasta. Harvian lisäksi palkittiin Lojer oy toisena vuoden kasvuyrityksenä ja Supermetrics oy vuoden tulokkaana.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Harvia pokkasi presidentin vientipalkinnon – kansainvälistyminen alkoi jo 1990-luvulla”

Jätä kommentti