Hakamäentie vihittiin käyttöön tänään Helsingissä
Hakamäentien parannushanke on saatu tänään Helsinki Areenalla vietettyjen vihkiäisten myötä päätökseen. Hakamäentietä uudistettiin kolmevuotisen hankkeen aikana yli kolmen kilometrin matkalta. Suurin yksittäinen rakennuskohde oli 320 metriä pitkä Kivihaan tunneli, joka avautui liikenteelle kuluneena kesänä. Muita keskeisiä kohteita olivat Mannerheimintien, Ilmalan, Veturitien sekä Ratapihantien eritasoliittymät.

Hakamäentien parannushanke on saatu tänään Helsinki Areenalla vietettyjen vihkiäisten myötä päätökseen. Hakamäentietä uudistettiin kolmevuotisen hankkeen aikana yli kolmen kilometrin matkalta. Suurin yksittäinen rakennuskohde oli 320 metriä pitkä Kivihaan tunneli, joka avautui liikenteelle kuluneena kesänä. Muita keskeisiä kohteita olivat Mannerheimintien, Ilmalan, Veturitien sekä Ratapihantien eritasoliittymät.
Uusien eritasoliittymien ja liikennejärjestelyjen myötä liikenteen turvallisuus sekä sujuvuus paranevat. Arvion mukaan uudella Hakamäentiellä tapahtuu vuosittain 40 liikenneonnettomuutta vähemmän.
”Uudistettu Hakamäentie on kaikille tienkäyttäjille entistä sujuvampi kaupunkiväylä. Samalla ruuhkat Hakamäentien itäpäässä Lapinmäentien ja Vihdintien alueella sekä lännessä Mäkelänkadun alueella kuitenkin korostuvat. Lahden- ja Turunväylät yhdistävä Pasilanväylä tulee aikanaan purkamaan nämä ruuhkat”, toteaa hankkeen projektipäällikkö Jukka Hietaniemi Tiehallinnosta.
Hanke valmistui suunnitellussa aikataulussa ja pysyi budjetissa. Hankkeen kokonaiskustannukset olivat noin 100 miljoonaa euroa. Rahoittajina toimivat Helsingin kaupunki kolmanneksen osuudella sekä valtio kahden kolmanneksen osuudella.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Hakamäentie vihittiin käyttöön tänään Helsingissä”