Tunnelin rakennusautomaatiojärjestelmän uusimisella säästetään energiaa, helpotetaan tunnelin ylläpitoa sekä pystytään alentamaan ylläpitokustannuksia. Tunnelin kautta tuodaan Suomenlinnaan kunnallistekniikka.
Aseemblin on rakentanut Suomenlinnan rakennusautomaatiojärjestelmän ensimmäisen kerran vuosina 1993-94.
”Tunnelissa asennuksessa pitää ottaa huomioon jatkuva kosteus ja se, että asennusten päälle voi tulla paljonkin suolavetta. Käytämme asennuksessa muovikotelointia ja IP67 -luokkaa”, Assemblin projektipäällikkö Kari Kumpulainen kertoo.
Korjaushanke toteutetaan allianssihankkeena. Kesällä 2016 allianssikumppaneiksi valittiin YIT ja Pöyry. Korjaustyö aloitettiin tämän vuoden maaliskuussa.
EDIT: Lisätty Kumpulaisen kommentti.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Suomenlinnan tunnelin automaatiourakoitsija valittu”