Kokeile kuukausi maksutta

Liikenneinfran kohentamista vaaditaan useilla miljardeilla – Venäjän aloittama sotakin muuttaa juna- ja satamaliikennettä

Uudessa väylävisiossa ei esitetä yhtään uutta väyläyhteyttä.

Venäjän transitoliikenne Suomen kautta loppuu. Se vaikuttaa merkittävästi Hamina-Kotkan ja Kokkolan satamiin. Arkistokuva Kotkan Kantasatamasta: Kotkan kaupunki

Infra ry, Elinkeinoelämän Keskusliitto EK, Keskuskauppakamari, SAK, SKAL ja Suomen Tieyhdistys tilasivat visiotyön siitä, miten Suomessa voitaisiin modernisoida keskeiset osat pääteistä ja radoista tulevaisuuden tarpeiden mukaisiksi.

Alan toimijoiden ehdotus on, että 2000-luvun toisella neljänneksellä olisi Suomen pääväylien modernisoinnin aika. Vuosisadan ensimmäiset 25 vuotta lähinnä vain kerryttivät teiden ja ratojen korjausvelkaa.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Liikenneinfran kohentamista vaaditaan useilla miljardeilla – Venäjän aloittama sotakin muuttaa juna- ja satamaliikennettä”

Viimeisimmät näkökulmat