Työelämä Rakennuslehti Ei kommentteja

Raideliikenteen kehittäjä saa uudeksi toimitusjohtajaksi digiymmärtäjä Repe Harmasen

Raideliikenteen suunnittelu-, projektitoimitus- ja ohjelmistopalveluita tuottava Proxion on nimittänyt Repe Harmasen yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi.

Harmanen aikoo edistää erityisesti Proxionin digitaalisia ratkaisuja, raideliikennettä kehittäviä palveluita sekä yritysjärjestelyitä. Pitkän aikavälin tavoitteena on kotimaisen raideliikenteen ja ympäristöystävällisen kilpailukyvyn lisääminen.

Harmanen, 45, on aiemmin työskennellyt muun muassa Sysopenissa, Hewlett-Packardilla, Fujitsulla ja Solteqilla.

Harmasen erityisosaamisaluetta ovat yhtiön tiedotteen mukaan liiketoiminnan kehitys, kansainvälistyminen, digiratkaisut ja yritysjärjestelyt. Hänen kerrotaan ottavan työnsä vastaan erittäin suurella mielenkiinnolla.

”Proxion on tällä hetkellä todella jännittävässä vaiheessa. Pääomistaja ja hallitus ovat linjanneet selkeitä kehitystavoitteita yrityksellemme. Haluamme olla mukana kehittämässä uutta liikenneinfrastruktuuria, ensisijaisesti raideliikenteen alueella. Digiosaamiseni auttaa kehittämään Proxionia perinteisen toimialan uudistajana. Tavoitteemme laajentua asiantuntijaorganisaatiosta myös palveluiden toimittajaksi on upea kehityspolku koko porukallemme,” Harmanen sanoo.

Harmasen johdolla Proxion kehittää liiketoimintaansa niin orgaanisesti kuin mahdollisten yritysostojen avulla: erityisesti Ruotsin markkinoita pohditaan tarkasti.

Proxion uskoo raideliikenteen kasvuun ja aikoo tulevaisuudessa olla vahvasti kansainvälinen ja arvostettu digitalisoituvan infran toteuttaja. Harmanen näkee, että kehittyvällä, mutta perinteisellä alalla on tilaa toimijalle, joka tuo mukanaan uusia ajatuksia.

”Kilpailun lisääntyminen ja parantuminen ovat kuluttajan etu. Haluamme lisätä rautateiden ja raideliikenteen arvostusta, sillä kaikki suuret megatrendit, kuten kaupungistuminen, ympäristöarvot ja liikkumisen lisääntyminen, ovat raideliikenteen puolella. Raideliikenne on ympäristöystävällisempää kuin autoliikenne,” Harmanen kertoo.

 

Vastaa

Rakennuslehden pääuutisia