Kokeile kuukausi maksutta

Kauppakeskus Redi pitäisi pelastaa kävijäkadolta – tehtävään palkattiin 34-vuotias Aleksi Salminen

Samaan aikaan Salmisen kanssa aloittaa myös markkinointipäällikkö Pia Rosvall.

Vaatekauppaketju KappAhlin entinen toimitusjohtaja Aleksi Salminen aloittaa Redin kauppakeskusjohtajana tällä viikolla. Kuva: Kira Hagström

Helsingin Kalasatamassa sijaitseva kauppakeskus Redi saa tällä viikolla uuden kauppakeskusjohtajan sekä uuden markkinointipäällikön.

Uusi kauppakeskusjohtaja, 34-vuotias Aleksi Salminen on hankkinut kannuksensa vaatekauppaketjujen parissa ja vaatealan yrittäjänä. Hän on toiminut aiemmin KappAhlin Suomen toimitusjohtajana ja Carlingsin maajohtajana. Lisäksi Salminen perusti vuonna 2016 Lahteen farkkukauppa Mooster Denimin.

Hän kertoo, että SRV:ltä oltiin yhteydessä viime vuoden lopulla. Tehtävä kauppakeskusjohtajana herätti heti kiinnostuksen.

”Herran tähden, Redi on kauppakeskus kaikkien huulilla. Lisäksi minua kutkutti ajatus siitä, että Redissä on edustettuna monia omia vanhoja työnantajiani eli KappAhlin ja Carlingsin lisäksi Dressman”, Salminen kertoo.

Rediä alusta asti johtanut Pia Svensk sai väistyä viime marraskuussa, kun asiakasmäärät olivat jääneet alle odotusten ja kävijät kokivat kauppakeskuksen sekavaksi.

Hän kertoo, että SRV haki Rediin uudenlaista johtajuutta. Vuorovaikutustaidot ovat tärkeässä osassa uudessa tehtävässä. Myös Salmisen nuori ikä on nähty positiivisena asiana, samoin yrittäjätausta.

”Nyt ei kaivata mitään norsunluutornista huutelua vaan keskustelua. Oman yrittäjätaustani vuoksi minulla on ymmärrystä yrittäjille ja tajuan myös sen, millaista on lähteä rakentamaan esimerkiksi ihan uusia konsepteja.”

Millaisia tavoitteita Salmisella on uuteen tehtäväänsä?

”Meidän pitää ehdottomasti parantaa markkinointiamme eli olla nähtävillä ja kuultavilla. Lisäksi aion pitää jatkuvasti silmät auki ja verkot vesillä. Voisimmeko esimerkiksi saada tuoduksi Rediin kiinnostavia konsepteja ulkomailta tai Suomesta?” hän pohtii.

Tärkeintä on kuitenkin Salmisen mielestä kattava valikoima erilaisia palveluita.

”Vaikka minulla on muotikauppatausta, ei ole tarkoitus, että panostamme erityisesti muotiin. Olen itse mieltynyt Redin ruokamaailmaan, ja pidän Rediä muutenkin pikemminkin viihtyisänä kuin sokkeloisena.”

Markkinointipäällikkönä Redissä aloittaa Pia Rosvall. Molemmat aloittavat tehtävissään tällä viikolla.

Rosvall on toiminut viimeiset 11 vuotta Forumin markkinointipäällikkönä ja sitä ennen Kämp Gallerian kauppakeskuspäällikkönä.

Lisäksi hän on ollut mukana käynnistämässä kansainvälistä liiketoimintaa Suomeen muun muassa Hennes & Mauritzilla ja Planet Hollywood -ravintolassa.

Tätä artikkelia on kommentoitu 3 kertaa

3 vastausta artikkeliin “Kauppakeskus Redi pitäisi pelastaa kävijäkadolta – tehtävään palkattiin 34-vuotias Aleksi Salminen”

  1. Noiden pitäisi leikata heti ensimmäiseksi reilusti kaikkien vuokrista ettei koko paikka kuole. Sitten nostaa vuosittain kun ympärille rakentuu kaupunki. Kun siihen kohta valmistuu kaupungin suuri toimistorakennus ja Keskon pääkonttori, niin siellä alkaa trendi nousta. Lisäksi alueelle valmistuu seuraavien vuosien aikana tuhansia asuntoja, joten kävijämäärät alkavat pakostikin nousemaan. Nyt vain pitäisi omistajan joustaa, ettei tavallaan liian aikaisin suhteessa alueen asunto- ja työpaikkamäärään avautunut jättiostari tapa sinne liian aikaisin avanneita yrittäjiä. Sitten kun Kalasatama yhdistetään silloin Hakaniemeen ja siten suoraan keskustaan, niin paikka alkaa houkuttamaan yhä enemmän asiakasliikennettä muualtakin ja ehkä turistitkin löytävät Korkeasaaren ja ratikkasillan takia paikan.

  2. Lisää autopaikkoja niin se puuttuvakin asiakassegmentti saadaan mahdollisesti paikalle.

  3. Tietotekninen kehitys muuttaa käyttäytymismalleja sanoo:

    Henkilökohtaisesti koen että näiden kauppakeskusten aika ostokäyttäytymisen kannalta alkaa olla ohi. Kahdeksankymmentäluvulla olisin ehkä ollut innoissani, mutta nyt tuntuu että uudet kauppakeskukset ovat kivijalkaliikkeiden jatkoa. Jatkoa jota itse en enää käytä. Poikkean pääasiassa ostoksilla ruokamarketeissa, ja muut ostokset hoidan verkkokaupoista. Verkkokauppojen hinnat ovat kilpailukykyisiä ja valikoima huomattavasti laajempaa kuin kauppakeskuksen putiikeissa. Ja kun ruokaostokset mahdollistuvat kunnolla verkko-ostoksina, tuskin poikkean enää ruokakaupoissakaan. Näissä ostosparatiiseissa pyörivät ja viettävät aikaansa lähinnä nuoriso ja maahanmuuttajat, tuskin heillä on riittävästi kapasiteettia lompakossa ylläpitämään korkeista vuokrakustannuksista ja henkilöstökuluista kärsiviä ”kivijalkaliikkeitä”. Aika ja ihmisten tarpeet ja ostokäyttäytyminen muuttuu, minusta kauppakeskusten aika on jäänyt sinne kahdeksankymmentäluvulle.

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat