Helsingin Koskelan raitiovaunuvarikon uudistamisurakan tekijäksi on valittu Akseli-ryhmittymä, jossa ovat mukana Skanska Infra, Skanska Talonrakennus, Sweco Finland, Sipti Infra, Rejlers Rakentaminen ja Arkkitehtityöhuone APRT.
Valinnan teki Helsingin Kaupunkiliikenteen hallitus. Kisassa jäi kakkoseksi Varikkokärjet-ryhmittymä, jonka muodostivat YIT Suomi, Ratatek, Ramboll Finland, Proxion Plan, Caverion Suomi ja ARCO Architecture Company.
Varikon kokonaiskustannusarvio on noin 275 miljoonaa euroa. Hankkeessa Koskelan nykyisen varikon tilat korvataan uudella varikolla. Varikolle rakennetaan tilat raitiovaunujen säilytykselle, kunnossapidolle ja korjaukselle. Kokonaisuuteen kuuluu myös ratainfran kunnossapidon varikko.
Sopimus allekirjoitetaan heinäkuussa kahden viikon oikaisuvaatimusajan jälkeen. Kehitysvaihe käynnistyy elokuussa ja rakennustöihin päästään syksyllä 2024. Uuden varikon on määrä valmistua vuonna 2028.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Skanskan allianssi voitti Koskelan varikkourakan – kustannusarvio 275 miljoonaa euroa”