Valtion väylien korjausvelan puolittaminen riittäisi – kaikkea ei tarvitse korjata

”Tilanne olisi tosi hyvä, jos puolet korjausvelasta saataisiin korjaustöillä poistettua. Silloin päästäisiin velasta eroon siellä, missä siitä on eniten haittaa. Vähäliikenteisillä väylillä haitta on pienempi”, johtava asiantuntija Vesa Männistö Liikennevirastosta kertoo.

Liikenneviraston tutkimissa silloissa neljä eri betonitoimittajaa

(Juttua on täsmennetty, kun Rakennuslehdelle annettu virheellinen lausunto korjattiin lujuusalituksien osalta.) Liikennevirastossa silloista vastaavan yksikön päällikkö Minna Torkkeli vahvistaa Rakennuslehdelle, että viraston pistokokeilla tutkimissa, betonin lujuuspuutteista kärsivissä silloissa on neljä eri betonitoimittajaa.