Kiinteistökehittäjä NREP rakennutti Espoon Olariin kaksi Olarinhuipun omistusasuntokiinteistöä ja halusi lisävauhtia asuntojen myyntiin.
Tästä lähti liikkeelle NREP:n ja kiinteistömarkkinointiin erikoistuneen Bo Businessin tiivis yhteistyö, jossa uudistettiin kokonaisuudessaan 74 asuntoa käsittävän kohteen myynti ja markkinointi.
”Asuntoja oli markkinoitu aiemmin lähinnä Oikotiessä ja aiemman kiinteistönvälittäjän kanavissa. Kaipasimme viestintään rohkeaa sävyä, jolla erotumme muista. Halusimme puhuttelevampaa ja paremmin kohdistettua markkinointia järkevillä kustannuksilla”, NREP:n asumisen liiketoiminnan johtaja Lotta Sjöberg kertoo.
Sujuva tiimityö tuotti tulosta
Bo Businessin johdolla Olarinhuipulle luotiin brändi, verkkosivut, markkinointistrategia ja laadukas markkinointimateriaali, sisältäen muun muassa esitteen, 3D-visualisointikuvia, 2D-pohjakuvia ja mainosvideoita. Sjöberg kehuu projektin ripeää aikataulua ja sujuvaa tiimityötä.
Bo Businessin liiketoimintajohtaja Rasmus Fagerström sanoo, että kohteen brändäys saatiin valmiiksi kuukaudessa. Se on tällaisessa projektissa poikkeuksellisen lyhyt aika.
”Analysoimme potentiaalisia ostajakohderyhmiä ja loimme heitä puhuttelevan visuaalisen identiteetin, markkinointistrategian sekä -kampanjan markkinointimateriaaleineen”, Fagerström toteaa.
Lotta Sjöbergin mukaan kaikilla oli selvä yhteinen tavoite viedä asioita vauhdilla eteenpäin. Yhdessä tekemisen meininki ja innostunut ote näkyvät myös onnistuneessa lopputuloksessa ja vauhdilla sujuneessa myynnissä.
”Kaikessa Bo Businessin tekemisessä tuli esille syvä ymmärrys rakentamisesta, asuntojen myynnistä ja digitaalisesta osaamisesta. Oleellista on katsoa asioita loppuasiakkaan näkökulmasta. Asunto on iso hankinta, joten siihen on tarjottava paras mahdollinen tieto”, Sjöberg korostaa.
Palvelu mukautuu asiakkaan tarpeisiin
Rakennuttajille sekä kiinteistönomistajille ja -sijoittajille palveluja tarjoava Bo Business (aiemmin Unrealer Oy) on osa Bo Family Group -konsernia. Markkinoinnin ja myynnin modernit ratkaisut ovat asiakkaiden käytössä kiinteistöhankkeen koko elinkaaren ajan, oli sitten kyse asuntotuotannosta tai toimitiloista.
Olarinhuipussa asuntojen myynnistä vastasivat uudistuksen jälkeen Bo LKV:n välittäjät. Fagerströmin mukaan halutessaan asiakas voi hoitaa myynnin myös itse tai antaa kohteen toiselle välittäjälle.
”Kokonaisuus räätälöidään aina asiakkaiden tarpeiden mukaiseksi”, Fagerström toteaa.
Kiinteistömarkkinoinnin palvelujen markkina on hajautunut, minkä vuoksi kiinteistö- ja rakennusalan toimijat joutuvat perinteisesti käyttämään useita eri kumppaneita. NREP:n Sjöbergin mukaan tämä vie ylimääräistä aikaa, vaivaa ja kustannuksia.
”Jos toimijoita on paljon eri vaiheissa, parhaat ideat eivät pääse jalostumaan. Kokonaisvaltaisen palvelun suurimpia etuja on vahva synergia eri osa-alueiden välillä.”
Rasmus Fagerström sanoo, että uudiskohteiden rakennuttajilla on yhteinen haaste panostaa lisää markkinointiin, sillä kuluttajien vaatimukset asuntojen markkinointimateriaaleille kasvaa ja kilpailu on kovaa.
Yhteistyö jatkuu uudessa kohteessa
Bo Businessin ja mainostoimisto Paper Planesin luoma brändi Olarinhuipun hankkeelle ja digitaalinen markkinointistrategia palvelevat myös NREP:n tulevia hankkeita. Yhteistyö on jatkunut Espoossa. Nyt meneillään on Niittykumpuun rakennettavan Viherpihan 59 asunnon markkinointi ja myynti.
Fagerströmin mukaan hanke lähtenyt sujuvasti käyntiin.
”Viherpihassa tulimme mukaan jo varhaisemmassa vaiheessa. Olemme osallistuneet hinnoitteluun, pohjaratkaisujen tekoon ja materiaalien valintaan. Myös myyntimme on ollut vahvasti mukana alusta lähtien”, Fagerström sanoo.
Tutustu Bo Businessin palveluihin: bo.fi/bo-business-yrityspalvelut