Suunnittelutyön tavoitteena on radan ja siihen liittyvien rakenteiden sekä tie-, katu- ja liityntäliikennejärjestelyjen ja asemien suunnittelu siten, että aluevaraukset, maanlunastukset ja tunnelin käyttöoikeusvaraukset voidaan toteuttaa. Nyt tehtävät tunnelirakenteiden, teknisten järjestelmien ja tunneliturvallisuuden suunnitelmat toimivat myöhemmin pohjana lopulliselle rakennesuunnittelulle. Työ sisältää ympäristöriskien tarkentamisen ja hankkeen rakentamiskustannusten tarkentamisen.
Hämeenlinnanväylän ja siihen välittömästi liittyvien tie- ja katujärjestelyiden tiesuunnitelma ja alustavat katusuunnitelmat teetetään erikseen Tiehallinnon, Ratahallintokeskuksen ja kaupungin yhteistyönä. Samoin erikseen teetetään sekä rata-, tie- että katuhankkeiden vaatimat maaperä-, kallioperä- ja pohjavesitutkimukset.
Suunnittelutyön tarjouskilpailuun jätti tarjouksensa kolme yritysryhmää. Ratahallintokeskus ja Vantaan kuntatekniikan keskus käsittelivät tarjoukset yhteistyössä. Ratahallintokeskus on jo aiemmin hyväksynyt suunnittelijan valinnan omasta puolestaan.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Pöyry Infra ja WSP Finland tekevät Kehäradan ratasuunnitelman”