Jämsänkoski–Jyväskylä -radan perusparannus alkaa

Ratahallintokeskus aloittaa Jämsänkosken ja Jyväskylän välisen radan perusparannustyöt huhtikuussa. Tarkoituksena on muun muassa kunnostaa radan tunneleita ja kallioleikkauksia sekä uusia radan päällysrakennetta eli kiskoja, pölkkyjä ja sepelikerrosta. Lisäksi Oriselässä tehdään ratalinjan siirto, jonka ansiosta radan rakenne saadaan entistä vakaammaksi. Keskeytymättömänä kolmivuorotyönä tehtävät ratatyöt kestävät tänä vuonna kesäkuun loppuun saakka ja töitä jatketaan vuonna 2009.

Ratahallintokeskus aloittaa Jämsänkosken ja Jyväskylän välisen radan perusparannustyöt huhtikuussa. Tarkoituksena on muun muassa kunnostaa radan tunneleita ja kallioleikkauksia sekä uusia radan päällysrakennetta eli kiskoja, pölkkyjä ja sepelikerrosta. Lisäksi Oriselässä tehdään ratalinjan siirto, jonka ansiosta radan rakenne saadaan entistä vakaammaksi. Keskeytymättömänä kolmivuorotyönä tehtävät ratatyöt kestävät tänä vuonna kesäkuun loppuun saakka ja töitä jatketaan vuonna 2009.

Rataosuuden pituus on 53 kilometriä. Kunnostettavia tunneleita osuudella on yhteensä kahdeksan. Niiden yhteispituus on 9,5 kilometriä. Tunneleista pisin on Lahdenvuori, 4 287 metriä. Korjattavia kallioleikkauksia on puolestaan 16. Kiskoja ja pölkkyjä uusitaan 32 kilometrin matkalta ja sepelikerrosta seulotaan noin 40 kilometrin matkalta. Oriselän ratasiirron pituus on 1,3 kilometriä, johon sisältyy 336 metrin pituinen ratasilta.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Jämsänkoski–Jyväskylä -radan perusparannus alkaa”

Vastaa