YTV:n mielestä Kehä III:n ohella seuraavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan tulisi sisällyttää myös Kehä I Helsinki-Espoo -hankkeen toteutus, pääkaupunkiseudun pääväylien parantaminen ja Kantatie 51:n rakentaminen Kivenlahdesta Kirkkonummelle. YTV painottaa, että Pääkaupunkiseudun tiehankkeiden toteuttamisen tulee edetä Pääkaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelman (PLJ 2007) mukaisesti.
Myös monet muut tahot ovat jo aiemmin esittäneet Kehä III:n parantamistöiden kiirehtimistä. Muun muassa Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry on esittänyt hankkeen nopeuttamista. SKAL:n mukaan Kehä III:n liikenne kolminkertaistuu ensi vuonna Vuosaaren satama avautumisen johdosta. Vantaan kaupunki lupasi jo viime syksynä aloittaa työt omalla kustannuksellaan, mikäli valtion rahoitusta hankkeelle ei järjesty.
Ramboll Finland Oy on vastikään aloittanut Tiehallinnon toimeksiannosta Kehä III:n parantamisen ensimmäisen vaiheen rakennussuunnitelman laatimisen. Suunnitelman teko kestää tammikuulle 2009.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “YTV vaatii Kehä III:n parantamisen aloittamista 2009”