Projektit Rakennuslehti 8 kommenttia

Lehto Group rakentaa liikekeskuksen Kalajoelle

Lehto Group rakentaa Kalajoen ydinkeskustaan uuden liikekeskuksen. Rakentaminen alkaa keväällä 2017, ja työt kestävät noin vuoden.

Nykyinen liikekeskus puretaan, ja tilalle nousee kaksikerroksinen, moderni liikekeskus kulttuuri- ja kirjastotiloineen.

Liikekeskuksen ensimmäinen kerros on varattu kaupallisille toimijoille, joista niin sanottuina ankkuritoimijoina ovat mukana Kokkolan Halpa-Halli, Tokmanni sekä Team Sportia. Lisäksi liikekeskukseen tulee pienliiketiloja lisäämään palvelutarjontaa. Toisen kerroksen kulttuurikeskukseen rakentuvat puolestaan elokuva- ja kulttuuritilat oheispalveluineen sekä kaupunginkirjasto.

Keskustelu artikkelista: 8 kommenttia

  • Tämä on hieno 🙂

    Vastaa
  • Surullisen näköistä…

    Vastaa
  • Näyttää mukavalta, tuossahan pääsee autolla ihan oven eteen ostamaan vaikka halpaa vessapaperia.

    Vastaa
  • Kiva että Kalajoella muistetaan pitää autot kaupunkitilaa värittävänä dominanttina!

    Vastaa
  • MIKÄ tuo on ?

    Tekelehän on kuin jostain 90-luvun videopelistä !.

    Vastaa
  • Mikä siitä puretaan? Vanha Merta-Market? Jäähän se ylihyvä snagari edelleen takapihalle?

    Vastaa
    • Merta-Market puretaan. Se näyttää tältä:
      http://www.keskipohjanmaa.fi/uusimmat/507745/kalajoelle-tulee-kauppakeskus

      Kalajoella on perämeren suurin sahatavarasatama, ja Suomen suurin tuulivoimalapuisto, mutta radan varressa kaupunki ei ole, ja henkilöliikenne perustuu kaupungissa pitkälti henkilöautoihin, polkupyöriin ja kävelyyn. Kalajoki on ollut vuosien ajan rauhallisesti kasvava kasvukaupunki. Uusi kauppakeskus vahvistanee kaupungin kehitystä. Sähköautojen pistokkeita uuden kauppakeskuksen parkkipaikalle voisi olla hyvä saada. Kalajoki tuottaa kai nykyisin uusiutuvaa sähköenergiaa enemmän kuin mitä koko kunnan kotitaloudet yhteensä edes sähköä käyttävät. Jos alueen ajoneuvokanta muuntuisi vähitellen kasvavalta osin sähköllä kulkeviksi, kaupunki voisi päästä aika alhaisiinkin hiilidioksidipäästötasoihin.

      Vastaa

Vastaa

Rakennuslehden pääuutisia