Uusiutuvien polttoaineiden saatavuus ja hinta ovat estäneet infratyömaiden päästövähennykset – jarrut näyttäisivät olevan poistumassa
Vuosi 2021 oli päästövähennyslupausten vuosi infra-alalla. Esimerkiksi Destia ilmoitti lokakuussa olevansa hiilineutraali omien päästöjensä osalta vuonna 2030 ja siirtyvänsä käyttämään uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä sekä asteittain fossiilittomien polttoaineiden käyttöön. Peab puolestaan alkoi valmistaa asfalttia fossiilittomilla polttoaineilla Lahdessa.

Infrarakentaja GRK ilmoitti keväällä alkavansa käyttää laajamittaisesti uusiutuvaa polttoöljyä ja dieseliä ja aikovansa seurata, millaisia vaikutuksia päästövähennyksillä on. Helmikuussa 2022 se tiedotti, että fossiilittomiin polttoaineisiin siirtyneillä työmailla päästöt olivat vähentyneet jopa 90 prosenttia.
Tämä artikkeli on tilaajille
Kirjaudu sisään
Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – yksi käyttöoikeus
Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia – yksittäistilauksen määräaikainen näytejakso, ole hyvä!
Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – useita käyttöoikeuksia
Rakennuslehden lukuoikeudet organisaationne avainhenkilöille – ryhmätilauksen testijakso, olkaa hyvät.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Uusiutuvien polttoaineiden saatavuus ja hinta ovat estäneet infratyömaiden päästövähennykset – jarrut näyttäisivät olevan poistumassa”