Hyödynnä 1kk/0€ diginäyte!

Helen käynnistää ydinenergiaohjelman – Tavoitteena tuottaa pääkaupungin sähköä pienydinvoimalla

Ensimmäinen pienydinvoimala voisi olla käytössä jo 2030-luvulla.

Energiayhtiö Helen aloittaa ydinenergiaohjelman tavoitteenaan rakentaa pienydinvoimalaitos Helsingin lämmöntuotantoon. Ohjelman ensimmäisessä vaiheessa yritys neuvottelee mahdollisten osakaskumppaneiden kanssa, arvioi laitostoimittajia sekä kartoittaa laitospaikkoja. Ensimmäisen vaiheen on määrä valmistua vuonna 2026.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Helen käynnistää ydinenergiaohjelman – Tavoitteena tuottaa pääkaupungin sähköä pienydinvoimalla”

Viimeisimmät näkökulmat