Ilmalan ratapihan perusparannus on ollut suurin yksittäinen kehittämisinvestointi. Ilmalan perusparannus on RHK:n ja VR:n yhteishanke. Rakennusvolyymillä ja investoinneilla mitaten hanke lähestyy jo puoliväliä. Ilmalan ratapihan ja VR:n Helsingin varikon perusparannus valmistuu 2011.
Suurimmat radan päällysrakenteen eli kiskojen, pölkkyjen ja sepelikerroksen uusimistyöt olivat väleillä Turku-Toijala ja Uimaharju-Lieksa. Lisäksi tehtiin useita pienempiä päällysrakenne- ja pohjanvahvistustöitä sekä tavararatapihojen muutostöitä.
Ensi vuonna suurimmat ratojen korvausinvestointikohteet ovat rataosat Jämsänkoski-Jyväskylä ja Savonlinna-Huutokoski, joka on ensimmäinen korvausinvestoinnilla korjattava niin sanottu vähäliikenteinen rataosa. Korvausinvestointien lisäksi rataverkolla on alkamassa mittavia kehittämishankkeita, joilla parannetaan rautatieliikenteen palvelutasoa. Näistä ratahankkeista merkittävimmät ovat Seinäjoki-Oulu ja Lahti-Luumäki.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “RHK:n korvausinvestoinnit 164 miljoonaa euroa vuonna 2007”