”Jos kustannusylityksiä tulee vielä jatkossa, on ilman muuta arvioitava uudelleen koko hankkeen tarkoituksenmukaisuutta ja aikataulua”, Vehviläinen toteaa.
Liikenne- ja viestintäministeriö on esittänyt Vantaan kaupungin johdolle kustannusten jakamista uudelleen. Ministeriö edellyttää, että Finavia osallistuu lentoterminaalin rakentamiseen 30 miljoonalla eurolla. Alkuperäisen sopimuksen mukaan kustannuksista 73 prosenttia on valtion ja 27 prosenttia Vantaan kaupungin vastuulla. Uusi kustannusjakoesitys on, että valtion osuus olisi 68 prosenttia ja Vantaan kaupungin 32 prosenttia.
Hanke aiotaan aloittaa sovitusti vuonna 2009. Kehärata tarjoaa raideyhteyden Helsinki-Vantaan lentoasemalle ja tuo lentoaseman 12 miljoonaa vuosittaista matkustajaa raideliikenteen piiriin. Ratalinjaus yhdistää pääradan ja Martinlaakson radan toisiinsa lentoaseman kautta.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Kehäradan kustannusarvio nousi 590 miljoonaan euroon”