YH-Suomi ottaa pesäeroa yleishyödylliseen toimintaan myös nimen muutoksella. Yhtiön uusi nimi on nyt Avara.

"Uuden strategiamme myötä keskitymme jatkossa selkeästi vapaarahoitteisiin asumistuotteisiin rakennuttamisessa ja kiinteistösijoittamisessa. Panostamme myös kattaviin isännöinti- ja manageerauspalveluihin, rakennuttamis- ja kiinteistösijoittamisliiketoimintojen lisäksi", Avaran toimitusjohtaja Perttu Liukku (kuvassa) kertoo.

YH-Suomi vaihtoi imagonsa aravasta Avaraan

YH-Suomi ottaa pesäeroa yleishyödylliseen toimintaan myös nimen muutoksella. Yhtiön uusi nimi on nyt Avara.

”Uuden strategiamme myötä keskitymme jatkossa selkeästi vapaarahoitteisiin asumistuotteisiin rakennuttamisessa ja kiinteistösijoittamisessa. Panostamme myös kattaviin isännöinti- ja manageerauspalveluihin, rakennuttamis- ja kiinteistösijoittamisliiketoimintojen lisäksi”, Avaran toimitusjohtaja Perttu Liukku (kuvassa) kertoo.

Kirjoittaja(t) Rakennuslehti

image

Nimen muutoksella yhtiö haluaa erityisesti parantaa yrityksen heikkoa tunnettuutta. Keskeisenä haasteena Avaralla on päästä kaikilla liiketoiminta-alueillaan ostajien hankintalistalle. Kunnianhimoisena tavoitteena on nousta vuoteen 2012 mennessä Suomen tunnetuimmaksi asumisen moniosaajaksi.

Liukku perustelee yrityksen strategian muuttamista sillä, että suomalaiset asuntomarkkinat ovat muuttuneet voimakkaasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Valtion lainoituksella tehty asuntorakennuttaminen on vähentynyt tuotannon painopisteen siirtyessä markkinaehtoisiin tuotteisiin.

Avaran toimintaa on laajennettu valtakunnallisemmaksi yritysostoin ja toimialueen laajennuksin. Yhtiö hankki viime vuonna omistukseensa muun muassa nykyisen YH-keski-Suomen ja Avara-Itä-Suomen sekä lukuisia paikallisia isännöitsijätoimistoja. Yhtiössä on toteutettu omistajapohjaa ja pääomarakennetta vahvistavat osakeannit, joiden ansiosta sillä on nyt entistä paremmat mahdollisuudet strategian toteuttamiseen.

Yleishyödyllisen imagon karistamisen kannalta Avara-nimi tuntuu hieman varomattomalta valinnalta. Onhan se aika lähellä aravaa. Liukku ei ole mielleyhtymästä huolissaan, sillä nuorempi polvi ei tunne hänen mukaansa koko arava-sanaa. Ja varttuneemman väen silmissä sanalla on hyvä kaiku. Eppujen arava-avara -riimityksen Perttu kyllä tulee vielä kuulemaan monta kertaa.

”Päädyimme Avara-nimeen, koska se kertoo suomalaisista juuristamme ja kunnioittaa yrityksemme historiaa vastuullisena suomalaisen yhteiskunnan rakentajana. Samalla se ilmentää nykyisen toimintamme laaja-alaisuutta ja avarakatseista näkemystämme asuntomarkkinoihin”, Liukku perustelee nimivalintaa.

Yhtiö aikoo jatkaa markkina-alueen laajentamista ja yritysostoja. ”Meillä on erittäin voimakas tahto kasvaa kaikilla liiketoiminta-alueilla. Kiinteistösijoituksia on tavoite tehdä sadan miljoonan euron edestä vuodessa ja rakennuttamisen tuotantotavoitteet ovat tuhat asuntoa vuodessa. Isännöinnissä olemme jo valtakunnallinen kakkonen ja tavoitteemme on ykkössija”, Liukku sanoo.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “YH-Suomi vaihtoi imagonsa aravasta Avaraan”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi