Kokeile kuukausi maksutta

Öljysäiliöiden huoltoyritys ei kertonut puheluhintaa – joutui markkinaoikeuteen

Kuluttaja-asiamies on vienyt öljysäiliöiden huoltoyritys Sliver Oy:n markkinaoikeuteen. Kuluttajaviraston mukaan yritys ei ole aluehallintoviranomaisten toistuvista pyynnöistä huolimatta ilmoittanut yritysnumeronsa kustannuksia kuluttajille. Sliver Oy ei ole myöskään vastannut kuluttaja-asiamiehen kuulemiskirjeisiin. Kuluttaja-asiamies vaatii 25 000 euron uhkasakkoa.

Kuluttaja-asiamies on vienyt öljysäiliöiden huoltoyritys Sliver Oy:n markkinaoikeuteen. Kuluttajaviraston mukaan yritys ei ole aluehallintoviranomaisten toistuvista pyynnöistä huolimatta ilmoittanut yritysnumeronsa kustannuksia kuluttajille. Sliver Oy ei ole myöskään vastannut kuluttaja-asiamiehen kuulemiskirjeisiin. Kuluttaja-asiamies vaatii 25 000 euron uhkasakkoa.

Lakimies Mika Hakamäki Kuluttajavirastosta kertoo, että tapaus on harvinainen. Markkinaoikeuteen viedään neljästä viiteen juttua vuodessa. Hakamäen mukaan aluehallintovirastot saavat yleensä yritykset kuriin.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun aluehallintoviraston pontimesta näin voimakkaasti viedään asia markkinaoikeuteen”, Hakamäki sanoo.

Yritykset päättävät itse yritysnumeronsa hinnan, joka on lain mukaan ilmoitettava kuluttajalle.

Tätä artikkelia on kommentoitu kerran

Yksi vastaus artikkeliin “Öljysäiliöiden huoltoyritys ei kertonut puheluhintaa – joutui markkinaoikeuteen”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat