Kokeile kuukausi maksutta

SRV:n Timo Nieminen on Suomen markkinointihenkisin insinööri

SRV Yhtiöt Oyj:n varatoimitusjohtaja, diplomi-insinööri Timo Nieminen on voittanut Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n Suomen markkinointihenkisin insinööri -kilpailun. Kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa. Voittaja julkistettiin ja palkittiin
10 000 euron palkinnolla Finlandia-talolla 22. marraskuuta Toinen aalto -kilpailukykyseminaarissa.

SRV Yhtiöt Oyj:n varatoimitusjohtaja, diplomi-insinööri Timo Nieminen on voittanut Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n Suomen markkinointihenkisin insinööri -kilpailun. Kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa. Voittaja julkistettiin ja palkittiin
10 000 euron palkinnolla Finlandia-talolla 22. marraskuuta Toinen aalto -kilpailukykyseminaarissa.

image

Tuomariston vakuuttivat Niemisen näytöt innovatiivisen rakentamisosaamisen yhdistämisestä menestyksekkääseen kaupallistamiseen sekä kyky ajatella asiakaslähtöisesti.

”Nieminen on tehnyt rohkeita ja markkinointihenkisiä innovointeja läpi vuosikymmenten. Keilaniemen tornit, Kampin kauppakeskus sekä suunnitteilla oleva Kalasataman keskus ovat oivallisia esimerkkejä tästä. Erityisesti näytöt kyvystä lukea heikkoja signaaleja sekä yhdistää niitä rakentamisen osaamiseen olivat vaikuttavia. Lisäksi Niemisellä on vahvat näytöt arvoketjuajattelusta sekä taidosta yksinkertaistaa monimutkaisia bisnesmalleja”, tuomaristo perustelee valintaansa.

”Meidän pitää nykyistä paremmin yhdistää kovan luokan insinööritaitoihimme markkinoinnillista ajattelua, jotta pystymme luomaan maahamme uutta yritystoimintaa sekä uusia tuotteita ja palveluita. Korkean kustannus- ja osaamistason maana meidän tulisi keskittyä korkean jalostusarvon tuotteisiin, joista maailmanmarkkinoilla ollaan valmiita maksamaan. Näistä syistä perustimme tämän kilpailun”, MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala sanoo.

Kilpailu oli avoin kaikille diplomi-insinööreille ja insinööreille, ja siihen osallistui 45 hakijaa. Noin puolet hakijoista oli isoista yrityksistä, kolmannes pienistä yrityksistä tai yrittäjiä ja loput korkeakoulujen tutkijoita tai julkisen hallinnon kehittämisyhtiöissä työskenteleviä. Arviointikriteereinä olivat vahvat liiketoiminnalliset näytöt.

Kilpailun voittajalle annetun 10 000 euron palkinnon lahjoittivat Sitra ja Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö.

Tätä artikkelia on kommentoitu 4 kertaa

4 vastausta artikkeliin “SRV:n Timo Nieminen on Suomen markkinointihenkisin insinööri”

  1. Kumpi tärkeämpää; markkinointihenkiset monumentit itselle vai hankkeet jotka ovat taloudellisesti kannattavia? Kamppi, Keilaniemen tornit, low 2 no, Kalasatama. Miljardien hankkeet, miljoonien tappiot. Kuka maksaa? Ilpo maksaa.Firman piikkiin!

    1. Vaatii erikoista osaamista tehdä laskutyöurakoissa tappiota .

      1. Ja nyt markkinointibudjettiin hieman lisä rahaa YT-neuvotteluilla ja myös tappiollisia hankkeita kattamaan.

  2. Onneksi ei sentään Tampereen pormestari Timo P. Nieminen, joka eksyi Rantaväylän tunneliin eikä enää tiedä kummasta päästä pääsisi ulos.

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat