Kokeile kuukausi maksutta

SRV perusti oman infrayhtiön

SRV-konserni on perustanut oman infrayhtiön. Virallisesti SRV Infra Oy aloittaa toimintansa syyskuun alussa. Siihen yhdistetään SRV:n nykyiset kalliorakennustoiminnot ja vuonna 2011 ostettu keravalainen Maarakennus Laatutyö Oy. Yhtiön henkilökunnan määrä on noin 70. Uuden yhtiön toimitusjohtajaksi on valittu rakennusinsinööri Sami Korhonen.

SRV-konserni on perustanut oman infrayhtiön. Virallisesti SRV Infra Oy aloittaa toimintansa syyskuun alussa. Siihen yhdistetään SRV:n nykyiset kalliorakennustoiminnot ja vuonna 2011 ostettu keravalainen Maarakennus Laatutyö Oy. Yhtiön henkilökunnan määrä on noin 70. Uuden yhtiön toimitusjohtajaksi on valittu rakennusinsinööri Sami Korhonen.

Korhonen, 42, on työskennellyt Destiassa vuodesta 2004 lähtien projektipäällikön ja projektijohtajan tehtävissä. Viimeksi hän oli Helsingin Kalasatamaan kaavaillun kauppakeskus Redin infratyömaalla projektijohtajana. Redi on SRV:n hanke. Hän on valmistunut 1990-luvun lopussa AMK-insinööriksi Lappeenrannasta. Hän on suorittanut myös kauppatieteiden maisterin tutkinnon Jyväskylän yliopistossa.

Työkannassa omia isoja hankkeita

”Laatutyön hankinta pari vuotta sitten on osoittautunut erinomaiseksi päätökseksi. Sen liikevaihto on yli tuplaantunut. Nyt varaudumme maarakennustöiden määrän kasvuun suurten hankkeidemme lähtiessä liikkeelle lähivuosien aikana. Vahvistettu infrayksikkö parantaa myös omien tonttiemme kiviainesvarojen hallintaa”, SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala kertoo.

”SRV Infran liiketoiminta perustuu vahvaan osaamiseen, organisaation yrittäjähenkisyyteen sekä oman kaluston ja organisaation tehokkaaseen käyttöön. Redin parkkiluolan rakentaminen Kalasatamassa ja Niittykummun metrokeskuksen maarakennustyöt muodostavat lähivuosien työkannasta merkittävän osan”, Korhonen sanoo.

SRV:n vahvuus kalliorakentajana perustuu omaan kalustoon. Sillä on kolme porajumboa. Yhtiö aloitti kalliorakentamisen vuonna 2004. Sille on kertynyt kokemusta vaativista kalliorakennushankkeista, kuten Länsimetron ja Kehäradan louhinnoista sekä Helsingin keskustassa sijaitsevien P-Cityn pysäköintilaitoksen ja huoltotunnelin rakentamisesta.

”Infrayhtiön pääpaino on SRV-konsernin oman tuotannon tukemisessa. Tarkoitus on tarjota myös tunnelikohteita, meillä riittää kapasiteettia tarjota länsimetron jatkon urakoita. Meillä ei kuitenkaan ole tarvetta ryhtyä tarjoamaan yksinomaan kilpailu-urakoita”, Korhonen kertoo.

SRV:n toiminta on perustunut talonrakentamisessa projektinjohtomalliin, jossa aliurakoitsijat tekevät rakennustyöt. Infrayhtiön toiminta poikkeaa tästä. Se rakentaa omana työnä omalla kalustolla, mutta käyttää tarvittaessa myös SRV:n projektinjohtomallia.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “SRV perusti oman infrayhtiön”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat