Skanska urakoi talotekniikkaa Matinkylä–Kivenlahti-ratalinjaan

Skanska toteuttaa GRK Infran aliurakoitsijana talotekniikkaurakan länsimetron Matinkylä–Kivenlahti-ratalinjan urakassa.

Kirjoittaja(t) Rakennuslehti

”GRK Infran projektinjohtourakka sisältää ratatunnelien rakentamisen kaikkine aputiloineen ja sitoo uudet asemat sekä Sammalvuoren varikon nykyiseen Länsimetroon yhdeksi kokonaisuudeksi”, GRK:n projektinjohtaja Vesa Nouti kertoo.

Tiedotteen mukaan Skanskan urakkaan kuuluu palovesi- ja kylmäteknisiä järjestelmiä sekä ilmanvaihto- ja putkitöitä. Urakkaa tehdään kahdessa rinnakkaisessa maanalaisessa metrotunnelissa, seitsemässä poistumistiekuilussa ja kuudessa pumppaamossa sekä viidellä raiteenvaihtoalueella.

Palovesilinjaa kokonaisuuteen kuuluu kaiken kaikkiaan 11 kilometriä yhdystunneleineen ja paloposteineen.

Poistumistiekuiluihin ja huoltotunneleihin toteutetaan ilmanvaihtojärjestelmät, jäähdytysjärjestelmät ja perusvesipumppaamot putkistoineen.

Urakka alkaa helmikuussa 2019 ja päättyy keväällä 2022. ”Maan alla on haastavat, mutta toisaalta stabiilit olosuhteet toteuttaa hanke”, sanoo tulosyksikön johtaja Mikko Lehto Skanskan talotekniikkayksiköstä.

Skanska toteuttaa parhaillaan Länsimetrolle myös Kivenlahden metroasemaa.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Skanska urakoi talotekniikkaa Matinkylä–Kivenlahti-ratalinjaan”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi