”GRK Infran projektinjohtourakka sisältää ratatunnelien rakentamisen kaikkine aputiloineen ja sitoo uudet asemat sekä Sammalvuoren varikon nykyiseen Länsimetroon yhdeksi kokonaisuudeksi”, GRK:n projektinjohtaja Vesa Nouti kertoo.
Tiedotteen mukaan Skanskan urakkaan kuuluu palovesi- ja kylmäteknisiä järjestelmiä sekä ilmanvaihto- ja putkitöitä. Urakkaa tehdään kahdessa rinnakkaisessa maanalaisessa metrotunnelissa, seitsemässä poistumistiekuilussa ja kuudessa pumppaamossa sekä viidellä raiteenvaihtoalueella.
Palovesilinjaa kokonaisuuteen kuuluu kaiken kaikkiaan 11 kilometriä yhdystunneleineen ja paloposteineen.
Poistumistiekuiluihin ja huoltotunneleihin toteutetaan ilmanvaihtojärjestelmät, jäähdytysjärjestelmät ja perusvesipumppaamot putkistoineen.
Urakka alkaa helmikuussa 2019 ja päättyy keväällä 2022. ”Maan alla on haastavat, mutta toisaalta stabiilit olosuhteet toteuttaa hanke”, sanoo tulosyksikön johtaja Mikko Lehto Skanskan talotekniikkayksiköstä.
Skanska toteuttaa parhaillaan Länsimetrolle myös Kivenlahden metroasemaa.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Skanska urakoi talotekniikkaa Matinkylä–Kivenlahti-ratalinjaan”