Taipaleen myllysilta Kylmäkoskella osoittautui liian huonokuntoiseksi korjattavaksi
Tiehallinnon kolmisen viikkoa sitten Kylmäkoskella aloittamassa remontissa Taipaleen myllysillan kannatinpalkit osoittautuivat niin huonokuntoisiksi, ettei siltaa kannata korjata. Remontin tarkoituksena oli uusia myllysillan puukansi. Vanhan sillan tilalle joudutaan rakentamaan kokonaan uusi silta, mutta aluksi vanha silta korvataan varasillalla. Siltatyön urakoitsijana toimii Destia Oy.

Tiehallinnon kolmisen viikkoa sitten Kylmäkoskella aloittamassa remontissa Taipaleen myllysillan kannatinpalkit osoittautuivat niin huonokuntoisiksi, ettei siltaa kannata korjata. Remontin tarkoituksena oli uusia myllysillan puukansi. Vanhan sillan tilalle joudutaan rakentamaan kokonaan uusi silta, mutta aluksi vanha silta korvataan varasillalla. Siltatyön urakoitsijana toimii Destia Oy.
Vanhan sillan väliaikaisesti korvaava varasilta on tyypiltään niin sanottu pioneerisilta, joka koostuu toisiinsa kiinnitettävistä teräsristikkoelementeistä. Siltaan tehdään teräskansi. Sillan pituus on 31 metriä ja hyödyllinen leveys on 4,2 metriä.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Taipaleen myllysilta Kylmäkoskella osoittautui liian huonokuntoiseksi korjattavaksi”