Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

H&P Infralle 8 miljoonan euron laituriurakka Raahesta

Hämeenlinnalainen rakennusyritys H&P Infra Oy on tehnyt sopimuksen Raahen sataman uuden syvälaiturin rakentamisesta. Urakka käsittää noin 350 metriä pitkän uuden satamalaiturin rakentamisen mereen. Rakennusurakan verollinen arvo on noin 8 miljoonaa euroa. Raahen kaupungin rakennuttama kohde valmistuu vuoden loppuun mennessä.

Hämeenlinnalainen rakennusyritys H&P Infra Oy on tehnyt sopimuksen Raahen sataman uuden syvälaiturin rakentamisesta. Urakka käsittää noin 350 metriä pitkän uuden satamalaiturin rakentamisen mereen. Rakennusurakan verollinen arvo on noin 8 miljoonaa euroa. Raahen kaupungin rakennuttama kohde valmistuu vuoden loppuun mennessä.

Kuuntele juttu

Laituri rakennetaan 13 metriä korkeista teräsbetonielementeistä. Elementit rakennetaan maalla ja asennetaan mereen nosturilla. Urakkaan kuuluu myös laiturin päällysrakennetyöt sekä muun muassa laiturivarusteet ja fenderit. Kohteeseen menee betonia yli 10 000 kuutiometriä ja terästä 2 miljoonaa kiloa. Lisäksi kohteessa tehdään maansiirtotöitä noin 150 000 kuutiometrin edestä.

Tätä artikkelia on kommentoitu 12 kertaa

12 vastausta artikkeliin “H&P Infralle 8 miljoonan euron laituriurakka Raahesta”

  1. Kuinkakohan pieni H & P Infra kykenee hoitamaan tuon kokoluokan sekä vaativan työmaan.

    Ihmettelee…..

    1. Mikä ettei hoitaisi hommaa hyvin.Jäitkö kenties toiseksi urakkakilpailussa?

    2. Onhan ne rahallisesti isompiakin urakoita tehneet, vaativuudesta en tiedä.

  2. oliha ne liki 20 pinnaa seuraavaa halvempia. laskuvirhe vai uusi idea rakentamiseen?

    1. Homma meni hyvin. Tulipahan Terramaren markkinat rikottua.

  3. Huhu kertoo että firma on velkasaneerauksessa

    1. Joo ku joku aliurakoitsija kämmi niiden hommat….häsa:n mukaan.

      1. kyseinen Firma häiriköi n.puolivuotta hämeessä alihintaisilla urakoilla rakennustöitä.
        aliurakoitsija kusetti….normaaleja selityksiä,itsessä ei mitään vikaa.
        Alan urakoitsijat veikkas että firma häiriköi vajaan vuoden rakennusurakoissa….noin siinä suunnilleen kävi.
        Kuka maksaa,tietysti yhteiskunta.
        Kuplat uleensä puhkee niinkuin tässäkin tapauksessa.

        1. ny ne kuulemma on päässy velkasaneeraukseen. /7 milj€ velat annettiin osaksi anteeksi ja homma jatkuu. Minen ainakaan uskaltaisi kuljeskella päiväsaikaan ihmisten ilmoilla tuon kuplan jälkeen

  4. Näinköhän oli velkasaneerauksen alkuperäinen ajatus se että rahoitetaan oma toiminta ali-urakoitsijoilla ja tavarantoimittajilla.
    Nytkin yli 7 miljoonan ”ostoksista” maksetaan vain pieni osa ja rinta rottingilla eteenpäin! Ihmetellä täytyy.

    1. mielestäni kannattaisi huomioida tuo yhtiömuoto…OY !!!
      tuskin kukaan pääomasijoittaja ”muuten vaan” pistää sijoituksensa taivaan tuuliin. Näkisin että mediassa annettu tieto on paikkansa pitävä. Kannattaako asioita spekuloida keskustelupalstoilla, mitäpä jos soittaisitte ko firman toimitusjohtajalle ja kysytte mieltänne askarruttavia asioita suoraan häneltä / heiltä.

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat