Kokeile kuukausi maksutta

Seinäjoki-Oulu -radalle rahoitusta

Budjettiriihessä ei tullut infrapuolelle merkittäviä uusia avauksia. Hallituksen mukaan uusien väylähankkeiden rakentamisen volyymi on kuitenkin ensi vuonna kaikkien aikojen ennätystasolla, 530 miljoonaa euroa.

Budjettiriihessä ei tullut infrapuolelle merkittäviä uusia avauksia. Hallituksen mukaan uusien väylähankkeiden rakentamisen volyymi on kuitenkin ensi vuonna kaikkien aikojen ennätystasolla, 530 miljoonaa euroa.

image

Budjettiriihessä päätettiin varmistaa Seinäjoki-Oulu -ratahankkeen jatkuminen kohdentamalla sen rakentamiseen 40 miljoonaa euroa sekä käynnistämällä elinkaarimallilla kaksoisraiteen rakentaminen Kokkola-Ylivieska -välille.
Myös E 18 Koskenkylä-Kotka -tien rakentaminen käynnistetään ensi vuonna elinkaarihankkeena.

Sepänkylän ohitustien VT8 ja E18 Haminan ohikulkutien suunnittelua jatketaan vuonna 2010 ja rakennustyöt aloitetaan liikennepoliittisen selonteon mukaisesti vuonna 2011.
Hallitus päätti kahden maantielautan aikaistamisesta vuonna 2010.

Hallitus varautuu Kolari-Pajalan sekä Soklin kaivosten liikennehankkeiden suunnitteluun ja toteuttamiseen erikseen sovittavalla tavalla kaivosyhtiöiden kanssa käytyjen neuvottelujen jälkeen.

Tätä artikkelia on kommentoitu kerran

Yksi vastaus artikkeliin “Seinäjoki-Oulu -radalle rahoitusta”

  1. Oikein hyvä, että tuota radankojrausta rahoitetaan.
    Täällä etelässä ns. ”metropolialue on kätkettynä radanvarren pusikoihin”. Kulemma se hanke siellä piileskelee.

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat