Kokeile kuukausi maksutta

Asukkaiden palvelu toi Firan putkiremontti­palveluille innovaatiopalkinnon

Fira Palvelut Oy on kehittänyt asukastarpeisiin perustuvan tavan putkiremontin toteuttamiseen. Palvelukonsepti voitti asuntomarkkinoiden innovaatiopalkinnon.

Kilpailun järjestivät Tekes, Rakennuslehti ja Suomen Asuntotietokeskus. Valinta perustui Asuntomarkkinat 2015 -huippuseminarissa pidettyyn yleisöäänestykseen.

”Palveluliiketoiminnan ydin on yksinkertainen: asiakas nostetaan liiketoiminnan keskiöön. Kyse on siitä, kuinka asiakasta autetaan esimerkiksi arjen hyvinvoinnissa. Fira Palveluissa tämä tarkoittaa konkreettisesti sitä, että emme tee putkiremonttia vain talotekniikan uusimisen vuoksi, vaan talossa asuvien asukkaiden arjen helpottamiseksi ja hyvinvoinnin parantamiseksi”, Fira Palveluiden toimitusjohtaja Sami Kokkonen toteaa.

”Putkiremontit tehdään ihmisten kodeissa. Koti on paikka, jossa saa rauhoittua ja olla oma itsensä, katsoa telkkaria verkkareissa. Kotia on useassa tapauksessa kehitetty vuosia ja jopa vuosikymmeniä. Siitä on muodostunut osa identiteettiämme. Tämä näkökulma pitää ottaa huomioon, kun kotiin mennään tekemään putkiremonttia.”

”Kun putkiremontissa kotiimme ja identiteettimme päästetään ulkopuolinen taho, tunnemaailmamme kuohuu helposti. Kodin merkityksen sisäistettyämme osaamme kunnioittaa ja palvella asiakkaitamme oikealla herkkyystasolla.”

Fira Palvelut mallintaa jokaisen kylpyhuoneen auttaakseen asukasta sisustusvalinnoissaan.

Yhtiöllä on asukkaiden tukena oma palveluinsinööri, joka huolehtii viestinnästä ja asiakassuhteesta putkiremontin aikana. Palveluinsinööri esimerkiksi käy osakkaiden kanssa läpi heidän uutta kylpyhuonetta koskevat valintansa ja piirtää jokaiselle asukkaalle 3D-kuvan heidän tulevasta kylpyhuoneestaan. Näin ratkaisut on helppo hahmottaa.

”Palveluliiketoiminta avaa aivan uuden ulottuvuuden liiketoiminnan kehittämiseen. Fira Palveluissa olemme päättäneet jatkaa tällä tiellä määrätietoisesti. Suunta on oikea, sillä asiakastyytyväisyyden keskiarvo on tällä hetkellä 4,2 asteikolla 1-5, jossa 5 paras.”

Tätä artikkelia on kommentoitu kerran

Yksi vastaus artikkeliin “Asukkaiden palvelu toi Firan putkiremontti­palveluille innovaatiopalkinnon”

  1. Voi hyvä ihme sentään. Noin on toimittu jo vuosia

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat