Rakennustuote Talous Seppo Mölsä 4 kommenttia

Byggmax tavoittelee asiakkaikseen pieniä rakennusliikkeitä

Kuluttajien rautakauppana profiloitunut ruotsalainen rakennustarvikeketju Byggmax panostaa nyt myös rakennusalan yritysasiakkaisiin.

Byggmax on suunnannut katseensa erityisesti rakennusalan yrityksiin myymäläpaikkakunnillaan. Byggmax tarjoaa yrityksille räätälöidyt palvelut ja laajan tuotevalikoiman sekä joustavat maksujärjestelyt luototuskumppaninsa Collectorin avulla. Markkinarakoa Byggmax näkee erityisesti pienemmissä rakennusalan yrityksissä, joilla on haasteita saada palvelua isommissa rautakauppaketjuissa.

Byggmax avaa ovet rakennusalan yrittäjille ja pienyrityksille kehittämällä räätälöityjä palveluratkaisuja yrityksille. Kohderyhmä on Byggmaxille uusi. Byggmaxin Suomen yritysmyyntipäälliköksi hiljattain nimitetty Patrik Forsström uskoo, että kysyntää on.

”Havaitsimme potentiaalin pienissä rakennusalan yrityksissä, jotka muodostavat kokonaisuutena varteenotettavan markkinan. Konseptoimamme yrityspalvelu kattaa paitsi perinteisen tarjouspyyntöjen käsittelyn myös joustavat rahoitusratkaisut kumppanimme Collectorin kautta. Kilpailukykyinen hinnoittelu on luonnollisesti myös yritysmyynnin keskiössä”, sanoo Forsström.

Laajennettu tuotevalikoima

Yritysasiakkaiden näkökulmasta Byggmaxin valttina on kuluttajapuolta laajempi tuotevalikoima. Byggmaxin kautta on mahdollista tilata tuotteita rautakauppayrityksen kaikilta toimittajilta, vaikkei juuri kyseinen tuote kuuluisi Byggmaxin perusmyymälävalikoimaan.

Byggmaxin yritysasiakkaille perustetaan Collector-tili, joka tuo toivottua joustavuutta sekä myymälässä asioimiseen että maksamiseen.

”Joustava maksaminen on tärkeä asia rakennusliikkeille, jotka saavat palkkionsa vasta luovuttaessaan valmiin työn asiakkaalle. Tiliin voi myös nimetä useita henkilöitä, jotka saavat hakea rakennustarvikkeita myymälöistämme. Käytäntö helpottaa rakennustarvikkeiden logistiikkaa huomattavasti, kun tarvikkeiden haku ei ole yhden henkilön varassa”, Forsström kertoo.

Byggmaxin uusi aluevaltaus yritysmyynnin puolelle on Forsströmin mukaan otettu erittäin hyvin vastaan ja toiminta lähtenyt vauhdikkaasti liikkeelle.

”Pienet rakennusalan yrittäjät sopivat hyvin Byggmaxin tee-se-itse-asiakaskohderyhmään. Näitä yrittäjiä löytyy runsaasti jo pelkästään aivan myymälöidemme läheltä, joten kohderyhmä tarjoaa hyvää kasvupotentiaalia. Uskomme, että yksilöllinen palvelu ja edulliset hinnat ovat houkutteleva yhdistelmä”, kiteyttää Byggmax Suomen maajohtaja Aleksi Virkkunen.

Keskustelu artikkelista: 4 kommenttia

  • Nerokas idea, Ruotsalaiset vie asiakkaat ja Suomalaiset vikisee..

    Vastaa
  • pieni rakennusalan yrittäjä

    Ei vakuuta,

    Vastaa
  • Byggmax on kuin LIDL ruokakauppa puolella. Puolet siitä, mitä tarvii ostaa ei löydy hyllystä / valikoimista

    Vastaa
  • Nykyään kyllä melkein rautakaupassa kuin rautakaupassa on suurin osa tuotteista tilaustuotteita niin joutuu aina odottelemaan, että siihen verrattuna tämä Byggmaxin homma ei varmaan juuri sen huonompi ole.

    Ongelma ehkä ite ajattelisin että kun sen muutaman kerran kun siellä käynyt niin laastit sun muut tuntuu olevan heidän omia brändejään, suunnitelmissa taas usein on määritelty joku tyyppi niin jos nyt tuo työmaalle jotain Byggmaxin omaa pussukkaa niin joutuuko tilaajalle selittelemään että on vastaava tuote kuin merkkituotteetkin.

    Vastaa

Vastaa

Rakennuslehden pääuutisia