Harvian myynti hyppäsi huhti-kesäkuussa – liikevoitto vahvistui

Kasvanut kiinnostus kodinparannus- ja korjausprojekteihin sekä kuluttaja- että ammattikanavassa näkyivät selvästi myynnin kasvussa.

Kiuasyhtiö Harvian liikevaihto ja liikevoitto vahvistuivat selvästi huhti-kesäkuussa.

”Harvian vuoden 2020 ensimmäinen vuosipuolisko sujui COVID-19-pandemian vaikutuksista huolimatta erittäin vahvasti ja vakaasti”, toimitusjohtaja Tapio Pajuharju sanoo tulostiedotteessa.

”Liikevaihdon kasvu oli erityisen vahvaa Suomessa, Pohjois-Amerikassa sekä Saksassa. Strategiamme mukainen keskiostoksen kasvattaminen sekä jakelun laajentaminen ovat tukeneet myynnin kasvua hyvin. Kasvanut kiinnostus kodinparannus- ja korjausprojekteihin sekä kuluttaja- että ammattikanavassa näkyivät selvästi Suomen, muiden Pohjoismaiden sekä Saksan myönteisessä myynnin kasvussa”, hän jatkaa.

Toisella vuosineljänneksellä liikevaihto kasvoi 50 prosenttia 25,5 miljoonaan euroon viime vuoden vastaavan ajan 17,0 miljoonasta eurosta.

Liikevoitto taas lähes kaksinkertaistui 4,6 miljoonaan euroon vertailukauden 2,7 miljoonasta eurosta.

Harvian voitto ennen veroja oli 4,1 miljoonaa euroa. Vuotta aiemmin tulosta tehtiin 2,3 miljoonaa euroa.

Osakekohtainen tulos nousi 0,17 euroon 0,10 eurosta. Harvia ei julkaise lyhyen aikavälin näkymiä.

Yhtiön tavoitteena on keskimäärin yli viiden prosentin vuotuinen liikevaihdon kasvu, 20 prosentin oikaistu liikevoittoprosentti sekä 1,5−2,5 nettovelan suhde oikaistuun käyttökatteeseen.

”Sauna- ja spa-markkina ei näytä olevan COVID-19-vaikutuksille kaikkein herkimpiä, ja olemmekin vaiheittain, markkina kerrallaan siirtymässä uuteen normaaliin”, toimitusjohtaja kommentoi.

”Tuotteidemme kysyntä on vahvaa, mutta arviomme mukaan osa myynnistä on aikaistettua kysyntää.”

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Harvian myynti hyppäsi huhti-kesäkuussa – liikevoitto vahvistui”

Jätä kommentti