Kokeile kuukausi maksutta

Kastelli teki voittoa koronan keskellä – ”Omakotimarkkinoiden pohjakosketus saavutettiin vuonna 2015”

Kastelli jatkoi kasvuaan pientalomarkkinoilla, joilla se kertoo olleensa myydyin talomerkki jo 27 vuoden ajan.

Joran Hasenson. Kuva: Kastelli-talot

Kastelli kasvatti viime tilikaudella liikevaihtoaan 7,8 prosentilla 94,7 miljoonaan euroon( 87,9 MEUR vuonna 2019).

Liiketoiminnan tulos kaksinkertaistui 3,7 miljoonaan euroon (1,8 MEUR vuonna 2019).

Yhtiön mukaan kasvuvauhti ylitti tavoitteet erityisesti kaupunkimaisen pientalorakentamisen EasyIN- ja toukokuussa 2020 lanseeratulla Hirsi-Kastelli -liiketoiminta-alueilla.

Tiedotteen mukaan Kastelli oli 13 prosentin markkinaosuudellaan pientalomarkkinoiden myydyin talomerkki ja myös markkinoiden selkeästi tunnetuin talobrändi. (Rakennustutkimus RTS Oy, Omakotirakentajatutkimus 2020/21 RV).

”Omakotitalomarkkinoiden pohjakosketus saavutettiin vuonna 2015, minkä jälkeen rakentaminen on kääntynyt hienoiseen nousuun. Riittävän hyvällä paikalla sijaitsevien pientalotonttien hankkiminen kasvukeskuksissa on haastavaa, mutta olemme pystyneet isona ja vakavaraisena toimijana löytämään kuntien kanssa ratkaisuja laajempien pientaloalueiden toteuttamiseksi. Kaupunkimainen pientalorakentaminen on sijaintibisnestä, jossa menestyminen edellyttää toimijoilta vahvaa pääomarakennetta”, sanoo Kastelli-talot Oy:n toimitusjohtaja Joran Hasenson yhtiön tiedotteessa.

”Uudistimme tilikauden aikana rakentamisen palveluprosessimme. Uusimpien liiketoiminta-alueidemme, kaupunkimaisen aluerakentamisen EasyIN-konseptin ja tilikauden aikana markkinoille tuomamme modernin kaupunkimaisen hirsirakentamisen Hirsi-Kastellin kysyntä ylitti odotuksemme. Kaikkiaan Kastelli-pientalokotien kappalemääräinen myynti kasvoi vuonna 2020 edeltävästä vuodesta 20 prosentilla. Myynnin kasvu tuloutuu suurelta osin vuonna 2021, joten kasvunäkymät ovat jatkossakin hyvät”, Hasenson kertoo.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Kastelli teki voittoa koronan keskellä – ”Omakotimarkkinoiden pohjakosketus saavutettiin vuonna 2015””

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat