Destia Rail aloittaa rataurakan Ristijärvellä – päällysrakenteita ja tasoristeyksiä uusiksi

Seuraava päällysrakenneurakka tulee kilpailutukseen loppuvuoden aikana, ja se toteutetaan vuoden 2022 aikana.

Väylävirasto käynnistää radan parannustyöt Kontiomäen ja Pesiökylän välillä noin 70 kilometrin matkalla. Ensimmäisen päällysrakenneurakan pääurakoitsijaksi on valittu Destia Rail, joka aloittaa työt Ristijärveltä uusimalla päällysrakenteet noin 10 kilometrin matkalta.

Valmistelevat työt alkavat jo elokuun aikana. Varsinainen päällysrakenteen uusiminen tehdään 13.–26.9.2021 välisenä aikana.

Kontiomäki–Pesiökylä-radan perusparannushanke sijoittuu Paltamon, Ristijärven, Hyrynsalmen ja Suomussalmen kuntien alueelle. Hankkeessa perusparannetaan elinkaarensa päähän tullutta rataosuutta noin 70 kilometrin matkalta.

Rakennustöiden aikana uusitaan myös tasoristeysten kansia, jonka takia tasoristeyksiä suljetaan tilapäisesti. Urakoitsija ilmoittaa tasoristeyssulkujen aikataulun tarkemmin paikan päällä urakan edetessä. Työt suoritetaan öiseen aikaan, jolloin myös junaliikenne on keskeytettynä klo 19.00–9.00.

”Uusimalla päällysrakenteen voimme taata radan elinkaaren jatkuvuuden vuosikymmeniksi eteenpäin”, kommentoi projektipäällikkö Vesa Pakarinen Väylävirastosta.

Seuraava päällysrakenneurakka tulee kilpailutukseen loppuvuoden aikana, ja se toteutetaan vuoden 2022 aikana.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Destia Rail aloittaa rataurakan Ristijärvellä – päällysrakenteita ja tasoristeyksiä uusiksi”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat