Tutustu nyt 1 kk veloituksetta!

”Oikein hyvältä näyttää” – Uusi hallitus tekee kolmen miljardin investoinnit väyläverkkoon

Ratoihin tehdään 1,4 miljardin investoinnit. Korjausvelan purkuun osoitetaan 520 miljoonaa.

Tieverkolla rahoitusta saavat muun muassa valtatiet 4 ja 5. Arkistokuva. Kuva Mika Ranta / HS

Infrahankkeet ovat saamassa tulevalla hallituskaudella lähes kolme miljardia uuden hallituksen hallitusohjelman neljän miljardin määräaikaisesta investointiohjelmasta.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – yksi käyttöoikeus

Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia – yksittäistilauksen määräaikainen näytejakso, ole hyvä!

Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – useita käyttöoikeuksia

Rakennuslehden lukuoikeudet organisaationne avainhenkilöille – ryhmätilauksen testijakso, olkaa hyvät.

Tätä artikkelia on kommentoitu kerran

Yksi vastaus artikkeliin “”Oikein hyvältä näyttää” – Uusi hallitus tekee kolmen miljardin investoinnit väyläverkkoon”

  1. SUOMI-RATA KESKEYTETÄÄN – TURUN OIKORATAAN 460 MEUR
    Olen vuosien ajan kirjoitellut ratamafiaa vastaan ja osoittanut kaikkien suurten ratahankkeiden (Pisara, Turku, Tampere, Itä, Jäämeri, Tallinna) yhteiskuntataloudellisenkin kannattamattomuuden. Eilen julkistettu Orpon hallituksen ohjelma sentään keskeyttikin kalleimman oikoratahankkeen. Ohjelman mukaan ”Suomi-radan valmistelu keskeytetään. Jäljellä olevat varat palautetaan omistajille.”
    Sen sijaan Orpon lemmikki hyväksyttiin seuraavin sanoin: ”Valtio toteuttaa Turun tunnin juna -hankkeen, joka käsittää Espoo–Salo-oikoradan rakentamisen ja Salo–Kupittaa-yhteysvälin paran-tamisen. Rakentaminen käynnistyy Espoo–Lohja ja Salo–Kupittaa-yhteysväleillä. Rakentamisvaihetta varten valtio varautuu osana investointiohjelmaa pääomittamaan rahoitusta kokoavaa yhtiötä, jonka osakkaina voivat valtion lisäksi olla kunnat.”
    Ja ”Itäradan hankeyhtiön toiminta jatkuu.”

Viimeisimmät näkökulmat