Lukuoikeudet kuntoon ryhmätilauksella!

Kanava muuntuu veneilyreitiksi

Kimolan kanavan avaaminen veneilyliikenteelle on ollut iso haaste kanavan saneeraajille. Vaikeasti hallittavat maa-ainekset ja Suomen ensimmäisen vesiliikennetunnelin rakentaminen ovat tuoneet omat mausteensa työhön.

Kimolan kanavan 74-metrinen vesiliikennetunneli on osa uutta 550 kilometrin venereittiä Kouvolasta Jyväskylään. Kuva: Juho Kuva

Tämä on niin poikkeuksellinen työmaa, että se jää varmasti mieleen loppuelämäksi, Kreaten työmaainsinööri Emmi Suuronen sanoo, kun olemme päättämässä parin tunnin kierrosta työmaalla Kymenlaakson ja Päijät-Hämeen rajamaastossa.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Katso Rakennuslehden tilausvaihtoehdot

Tutustu Rakennuslehden monipuolisiin tilausvaihtoehtoihin.

Lukuoikeudet kuntoon ryhmätilauksella

Varmista avainhenkilöiden tiedonsaanti ja aloita ryhmätilaus maksuttomalla testijaksolla.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Kanava muuntuu veneilyreitiksi”

Viimeisimmät näkökulmat