Kanava muuntuu veneilyreitiksi

Kimolan kanavan avaaminen veneilyliikenteelle on ollut iso haaste kanavan saneeraajille. Vaikeasti hallittavat maa-ainekset ja Suomen ensimmäisen vesiliikennetunnelin rakentaminen ovat tuoneet omat mausteensa työhön.

Kimolan kanavan 74-metrinen vesiliikennetunneli on osa uutta 550 kilometrin venereittiä Kouvolasta Jyväskylään. Kuva: Juho Kuva
Tämä on niin poikkeuksellinen työmaa, että se jää varmasti mieleen loppuelämäksi, Kreaten työmaainsinööri Emmi Suuronen sanoo, kun olemme päättämässä parin tunnin kierrosta työmaalla Kymenlaakson ja Päijät-Hämeen rajamaastossa.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Olen jo tilaaja

Rekisteröidy

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Kanava muuntuu veneilyreitiksi”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi