Rakennuslehden tilaajana saat digipalvelut käyttöösi syöttämällä henkilökohtaisen tilaajatunnuksesi. Löydät sen lehtesi osoitetietojen ensimmäisen rivin alusta.
Miemolan alikulkusillan uusimisen lisäksi töitä tehdään juhannuksena samalla rataosalla myös Akaassa Viialanjoen ratasillalla ja Viilatehtaan alikäytävällä.
Caverion ja Uponor sopivat viime vuonna toimitusjohtajiensa kanssa ”yhteisymmärryksessä”, että yhtiöiden vetäjät vaihtuvat. Tämä yhteisymmärrys ei kuitenkaan tullut yhtiöille yhtään varsinaisia potkuja halvemmaksi, ilmenee Rakennuslehden selvityksestä.
Urakkakokonaisuuteen kuului T1- ja T2-terminaaleja yhdistävän käytävän runkorakenteiden vahvistaminen sekä matkustajaliikenteelle suunniteltujen liukutasojen asennus.
Kreate Rata toteuttaa ensimmäisen 5,2 miljoonan urakkaosuutensa syksyyn mennessä. Koko ratahankkeen rakennusaika eri urakoineen on 2021-2024 ja budjetti 67,5 miljoonaa euroa.
Energiateollisuuden investoinnit nostanevat teollisuuden investoinnit tänä vuonna yli 10 miljardin euron. Niiden ennakoidaan jatkuvan vahvoina lähivuodet.