Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Paalut uppoavat vanhaan merenpohjaan kuin veitsi sulaan voihin – teräsbetonipaaluja maan sisässä sata kilometriä!

”Jos joku ajattelee, että kun ollaan Salpausselän alueella, niin maaperä on pelkkää soraharjua, hän erehtyy. Täällä ei ole muuta kuin kalliota ja lervaa, vanhaa merenpohjaa”, Destian työpäällikkö Pekka Nissinen toteaa Lahden eteläisen kehätien työmaastaan.

Lahden eteläisen kehätien Hollolan pään pisin silta, Luhdanjoen silta, on 280 metriä pitkä. Kuvat: Teppo Kuittinen

Suomen suurin tietyömaa, 275 miljoonan euron Lahden eteläinen kehätie, on jaettu kolmeen hyvin erityyppiseen osaan. Suomen Maastorakentajilla on pienempi noin 18 miljoonan euron Lahden eteläisen sisääntulotien, maantie 167:n, urakka.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä

Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.

Tutustu nyt 3 kk: printti+digi 0 €

Kaikki Rakennuslehden tieto käyttöösi kesän yli ilman sitoumuksia, ole hyvä!

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Paalut uppoavat vanhaan merenpohjaan kuin veitsi sulaan voihin – teräsbetonipaaluja maan sisässä sata kilometriä!”

Viimeisimmät näkökulmat