Lukuoikeudet kuntoon ryhmätilauksella!

Paalut uppoavat vanhaan merenpohjaan kuin veitsi sulaan voihin – teräsbetonipaaluja maan sisässä sata kilometriä!

”Jos joku ajattelee, että kun ollaan Salpausselän alueella, niin maaperä on pelkkää soraharjua, hän erehtyy. Täällä ei ole muuta kuin kalliota ja lervaa, vanhaa merenpohjaa”, Destian työpäällikkö Pekka Nissinen toteaa Lahden eteläisen kehätien työmaastaan.

Lahden eteläisen kehätien Hollolan pään pisin silta, Luhdanjoen silta, on 280 metriä pitkä. Kuvat: Teppo Kuittinen

Suomen suurin tietyömaa, 275 miljoonan euron Lahden eteläinen kehätie, on jaettu kolmeen hyvin erityyppiseen osaan. Suomen Maastorakentajilla on pienempi noin 18 miljoonan euron Lahden eteläisen sisääntulotien, maantie 167:n, urakka.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Katso Rakennuslehden tilausvaihtoehdot

Tutustu Rakennuslehden monipuolisiin tilausvaihtoehtoihin.

Ota maksuton diginäyte

Ellet ole vielä hyödyntänyt maksutonta 1 kk diginäytettä, voit tehdä sen tästä.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Paalut uppoavat vanhaan merenpohjaan kuin veitsi sulaan voihin – teräsbetonipaaluja maan sisässä sata kilometriä!”

Viimeisimmät näkökulmat