Olympiastadionin sadat miljoonat kuluvat toiveisiin ja erittäin vaativiin rakennustöihin

Suomen suurimman peruskorjausurakan hintaan sisältyy valtava määrä tulevien käyttäjien toiveita sekä monimutkaisia rakennusteknisiä töitä.

Olympiastadionin alla on oma maailma, jonne esimerkiksi konserttijärjestäjien rekat ja urheilijoita kuljettavat linja-autot voivat ajaa. Stadion aukeaa yleisölle elokuussa 2020, reilun vuoden myöhässä alkuperäisiin aikatauluihin verrattuna. Kuva: Juhani Niiranen / HS
Stadionin perusparannuksella pyrittiin eri käyttäjäryhmien kanssa siihen, että Olympiastadion olisi valmistuessaan mahdollisimman monikäyttöinen ja että sitä voitaisiin käyttää arvokisojen ja arvopelien päänäyttämönä.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Olen jo tilaaja

Rekisteröidy

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Olympiastadionin sadat miljoonat kuluvat toiveisiin ja erittäin vaativiin rakennustöihin”

Vastaa