Nykyinen päärata vai kokonaan uusi maastokäytävä? – Suomi-radan linjauksesta esitys syksyllä

Ratahankeyhtiöillä on edessään kiireinen suunnittelun ja selvitysten vuosi. Turun tunnin juna Oy keskittyy tänä vuonna ratasuunnittelun rinnalla myös vastuullisuuteen.

Nopea ratayhteys Turkuun voi toteutua jo 2030-luvun alkupuolella. Kuva: Rami Salle / VR Group
Syksyyn mennessä selviää, millä linjauksella Helsingin ja Tampereen välistä nopeaa ratayhteyttä Helsinki-Vantaan lentoasemalta pohjoiseen olisi kannattavinta lähteä toteuttamaan.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Olen jo tilaaja

Rekisteröidy

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Nykyinen päärata vai kokonaan uusi maastokäytävä? – Suomi-radan linjauksesta esitys syksyllä”

Viimeisimmät näkökulmat