Kokeile kuukausi maksutta

Nykyinen päärata vai kokonaan uusi maastokäytävä? – Suomi-radan linjauksesta esitys syksyllä

Ratahankeyhtiöillä on edessään kiireinen suunnittelun ja selvitysten vuosi. Turun tunnin juna Oy keskittyy tänä vuonna ratasuunnittelun rinnalla myös vastuullisuuteen.

Nopea ratayhteys Turkuun voi toteutua jo 2030-luvun alkupuolella. Kuva: Rami Salle / VR Group

Syksyyn mennessä selviää, millä linjauksella Helsingin ja Tampereen välistä nopeaa ratayhteyttä Helsinki-Vantaan lentoasemalta pohjoiseen olisi kannattavinta lähteä toteuttamaan.

”Ajatus on, että meillä olisi silloin tarpeeksi tietoa, jotta päätös voidaan tehdä. Päätöksentekoprosessin kesto on sitten toinen asia”, sanoo radan suunnittelusta vastaavan hankeyhtiön Suomi-rata Oy:n toimitusjohtaja Timo Kohtamäki.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Nykyinen päärata vai kokonaan uusi maastokäytävä? – Suomi-radan linjauksesta esitys syksyllä”

Viimeisimmät näkökulmat