Hyödynnä 1kk/0€ diginäyte!

Suunnittelijat kritisoivat tiukasti lupaprosessia: ”Koemme, että meidän on pakko nostaa epäkohtia esiin”

Rakennussuunnittelijat arvostelevat kovin sanoin rakennusvalvontojen toimintaa. Uuden lain määräys kolmen kuukauden lupakäsittelystä on heidän mukaansa susi jo syntyessään.

Liian laajat lupakäsittelyt hidastavat suunnittelijoiden mukaan rakennushankkeita joskus turhaan. Kuvituskuvassa monttu Helsingin Sörnäisissä puretun talon jäljiltä. Kuva: Kalle Koponen / HS

Rakennussuunnittelijat eivät ole tyytyväisiä rakennuslupaprosessien sujumiseen Suomessa.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Hyödynnä 1kk/0€ diginäyte!

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Suunnittelijat kritisoivat tiukasti lupaprosessia: ”Koemme, että meidän on pakko nostaa epäkohtia esiin””

Viimeisimmät näkökulmat