Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Kiistellylle sillalle löytyi urakoitsija – Edeltäjän purkamisesta väännettiin lähes vuosikymmen

Vanha silta suljettiin ajoneuvoliikenteeltä yli 10 vuotta sitten kuorma-auton törmättyä sen rakenteisiin.

Lieksan vanha kaarisilta avattiin liikenteelle vuonna 1930. Kuva: Lieksan kaupunki / Sini Hollström

Kreate on allekirjoittanut Lieksan kaupungin kanssa 5,4 miljoonan euron sopimuksen Lieksanjoen ylittävän Mähkönsillan uusimisesta. Uuden sillan rakentamisen lisäksi Kreate purkaa nykyisen sillan sekä saneeraa katurakenteet ja hulevesiviemäröinnin.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä

Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.

Tutustu Rakennuslehteen digininä: 1 kk / 0 €.

Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia, ole hyvä!

Tätä artikkelia on kommentoitu 2 kertaa

2 vastausta artikkeliin “Kiistellylle sillalle löytyi urakoitsija – Edeltäjän purkamisesta väännettiin lähes vuosikymmen”

  1. Tämä silta on kestänyt lähes sata vuotta vs Hesan uudet siltatyöt muutaman vuosikymmenen jälkeen. Ja Italiassa on vieläkin käytössä siltoja Rooman ajoilta.

  2. Käsittääkseni Suomen ensimmäinen teräsbetoninen silta, Tönnön silta Orimattilassa vuodelta 1911, on edelleen käytössä.

Viimeisimmät näkökulmat