Kuntien rakennusvalvojat: Rakentamislaki oli susi jo syntyessään
Rakentamislaki koetaan kunnissa vaikeaselkoiseksi ja tulkinnanvaraiseksi. Se on myös lisännyt epäselvyyttä, osaamispaineita, kustannuksia ja hallinnollista työtä.
Kuntaliiton tekemän selvityksen mukaan viime vuoden alussa voimaan tullut uusi rakennuslaki on sujuvoittamisen sijaan vain lisännyt kuntien rakennusvalvonnan työtaakkaa. Uudistuksen tuomat lisäkustannukset, digivelvoitteet ja osaamisvaatimukset ovat rassanneet likipitäen kaikkia kuntia, mutta olleet erityisen haastavia pienille kunnille.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Kuntien rakennusvalvojat: Rakentamislaki oli susi jo syntyessään”